Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af e-cigaretter

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer! Jeg er forholdsvis ny herinde og leger stadig med tanken om hvilken slags webshop jeg skal starte op.

PT. har mine tanker ledt mig hen på et produkt der minder utroligt meget om e-cigaretter.

Dette produkt kan sælges med forskellige smage med og uden nikotin. Mit spørgsmål er så: vil det være lovligt at sælge dette produkt gennem en dansk side, hvis blot jeg ikke sælger smage der indeholder nikotin?

Kort forklaring: Det vil svare til at jeg solgte e-cigaretter og diverse smage på en side, men alt uden nikotin. Vil det være lovligt?

Håber det er det rigtige sted jeg skriver, på forhånd tak. 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:44

Du skriver først, at du vil sælge forskellige smage med/uden nikotin og så, at du vil sælge forskellige smage uden nikotin. Hvilken er rigtig?

Det er per definition ulovligt at sælge ejuice og lignende, i Danmark og du vil kunne retsforfølges, hvis du alligevel gør det. Du bør desuden også overveje om markedet for den slags produkter, ikke er ved at være mættet. Hvad kan du, som dine konkurrenter ikke kan?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48

Jeg bekymrer mig sådan set ikke om markedet er mættet med det her produkt, som jeg siger er det ikke e-cigaret, men noget der minder om det :-)

Jeg vil sælge produktet uden nikotin og derfor er mit spørgsmål om det er lovligt, da forbrugeren blot vil kunne købe nikotinen i udlandet :-) 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:50

Hold nu op med det der udenomssnak ... fortæl hvad du pønser på og få noget brugbar hjælp istedet for det der!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Snakker ikke udenom, har skrevet mit spørgsmål uden at nævne det produkt jeg har i tankerne, men blot et andet som fungerer godt og vel på samme måde :-)

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 18:56

Kort og godt kan du jo ikke stå inde for, hvad forbrugeren bruger produktet til. Om det er etisk korrekt, må din egen moral kunne stå inde for. Men du kan da ikke være ligeglad med om markedeter mættet? Det betyder skam en hel del for, hvad du er nødt til at gøre og hvor innovativ du er nødt til at være.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58

Markedet for dette produkt er overhovedet ikke mættet i Danmark, så det kunne være super fedt at være den første af slagsen.

Men for at vende tilbage, så det du siger er at du vil mene det er lovligt at sælge det, så længe jeg ikke sælger det med nikotin? :-)

Kan desværre ikke finde nogen kilder på nettet der hverken taler for eller imod. 

Waterspeakers.dk (formoder de var nogen af de første i Danmark) kom ind på et propfyldt marked, men har alligevel skabt succes, på samme måde håber jeg dette produkt vil, hvis blot det kan lade sig gøre

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 19:05

Rasmus Hjorth Ranum:

Markedet for dette produkt er overhovedet ikke mættet i Danmark, så det kunne være super fedt at være den første af slagsen.

Men for at vende tilbage, så det du siger er at du vil mene det er lovligt at sælge det, så længe jeg ikke sælger det med nikotin? :-)

Kan desværre ikke finde nogen kilder på nettet der hverken taler for eller imod. 

Waterspeakers.dk (formoder de var nogen af de første i Danmark) kom ind på et propfyldt marked, men har alligevel skabt succes, på samme måde håber jeg dette produkt vil, hvis blot det kan lade sig gøre

Hvis du nu læser på følgende artikel; http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/ECE2277301/salg-af-e-cigaretter-med-nikotin-er-doemt-ulovligt/ 

Vil du kunne se, at så længe du holder dig væk fra alt der har med nikotin at gøre, har du ryggen fri. Du skal også passe på med at henvise til "partnersider" som foretager salg af nikotinholdige produkter, da du i værste fald vil meddelagtigtgøre dig selv. Men ønsker du virkeligt at begynde at sælge et sådan produkt, som helt klart har for øje at benytte sig af nikotin? Nikotinen er jo forbudt i den slags produkter, vel med god grund, og du efter min mening hjælper du ikke ligefrem folk. Det ville jeg ikke selv kunne have moral til. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14

Har set den artikel, men nu forholder det sig jo sådan at loven er ikke hvad Politiken skriver. Og de skriver ikke om det er lovligt at sælge e-cigaretter uden nikotin, selvom nikotinen vil kunne købes et andet sted fra.

Mange bruger e-cigaretter med og uden nikotin for at trappe ned.  

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 19:18
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)