Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel af kvalitets herretøj

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Mit navn er Rasmus, jeg er en ung knejt på kun 18 år, og drømmer om at blive iværksætter. Jeg er ny på dette forum. Jeg har over en mindre periode fulgt lidt med i nogle debatindlæg herinde, men dette bliver mit første eget indlæg.

Jeg har i længere tid været meget forført af at starte min egen webshop, men har haft problemer med at finde på hvad jeg skulle sælge.
For nyligt er jeg begyndt at lege lidt med tanken om at starte en webshop, der sælger kvalitets herretøj som f.eks. Ralph Lauren, Hugo Boss og Tommy Hilfiger. Men eftersom jeg på ingen måde har nogle erfaringer indenfor dette områder aner jeg ærligt talt ikke hvor jeg skal starte eller slutte. Derudover bliver jeg også en anelse skræmt, da disse brands jo er internationale brands, og jeg aner egentligt ikke hvordan jeg skal få fat i en leverandør, der kan give mig nogle gode priser. Derudover har jeg også fået at vide, at man skal blive autoriseret sælger af f.eks. Ralph Lauren, for man kan få lov til at købe deres produkter til videresalg. Jeg har mere eller mindre styr på hvordan selveste webshoppen skal opstartes, da jeg har brugt mange timer på at se videoer og læse guides til hvordan det fungerer. 
Som det ser ud nu har jeg en beskeden startkapital på kun 60.000 (ved godt det ikke er en hel masse, men man skal jo starte et eller andet sted), dette beløb kan muligvis forøges.  

Mit håb var at differentiere mig fra andre udbydere som f.eks. Kaufmann ved at tilbyde bedre priser end de gør, eftersom mine omkostninger forhåbentligt er mindre da jeg kun har en webshop, men jeg er blevet lidt i tvivl, om priserne på disse produkter bliver sat at brandet selv, ligesom Apple f.eks. gør med deres produkter?

Håber der er nogle erfarne spillere på forummet, der kan give mig nogle gode fifs til at komme igang eller jeg får andre nyttige henvendelser. 
Mvh. Rasmus  

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus

Det er rigtigt at der er nogle brands som er umuligt for en ny webshop at få aftaler med. De beskytter deres brands så de forbliver eksklusive. Men der er andre måder at få dem købt ind på. Man kan købe fra under distributører som er ind i EU. Vi har fri markeds handel indenfor EU som gør at det kan lade sig gøre at købe de større brands fra andre virksomheder.

Ralph Lauren kan vi hjælpe med. Vi har en Danske virksomhed som vi har hjulpet med at få Ralph Lauren og som vi kommer til at samarbejde med på en længere partnerskab og de vil sælger B2B.

Vi hjælper virksomheder med at finde leverandører, produktionsvirksomheder, afsætnings kanaler samt meget mere. Vi kan hjælpe med at finde alle de brands som du ønsker ind i din webshop.

Din budget er rimeligt, man behøves ikke en formue for at starte noget op. Start småt og udvide din webshop og kollektion som det kommer. Have en mindre vare lager så du ikke har hele din kapital forbundet i en vare lager. Det bedre at man supplere op som man nu vokser.

Webshops kan gøres billigt. Der er mange virksomheder som sælger webshop løsninger for 20.000 eller 40.000 kr. Det er det rene vanvid. Hvis du kan lidt selv, så gøre det selv. At være iværksætter betyder at man skal lære en masse om alle tingene forbundet med din virksomhed. Har man ikke tid til det kan man finde billigere firmaer som kan gøre det.

Jeg anbefaler "Your Virtuel Ninja" som ejes af Phillip Hobbs, han er her inde. De er dygtig til det de laver og med en fair pris.

Med Venlig Hilsen

Eric J. Christiansen
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det korte svar er, at den drøm nok forbliver en drøm... Du kan måske finde lidt restpartier hist og her af de nævnte mærker, men ik noget du på sigt kan bygge en forretning op omkring i forhold til det hårde marked, som du vil ind på!

Tøjwebshops generelt er noget, som høre fortiden til at starte... Med mindre du har en masse penge. Og her menes 10-30 millioner, med de mærker, som du snakker om... 

Markedet for tøjwebshops har ændret sig meget de senere år, især efter Zalando kom til. De tilbyder frifragt både frem og retur, og kravet fra kunderne er, at du tilbyder det samme...
Desuden kan du IKKE have et godt sortiment af disse brands, med mindre du køber varerne direkte fra mærkerne, og dermed skal du følge deres vejl priser, ellers gider de ikke sælge varer til dig...

Så for 60.000 kr er det her totalt urealistisk, bare for at være 100% ærlig. Beløbet er, mig bekendt, ik en gang nok til indkøb af en kollektion fra et af disse brands...

Jeg skrev et indlæg i sidste mdr, om at man skal finde en niche, læs det her, det bør du gøre med det beløb, som du pt har til rådighed. Der er masser af nicher, det gælder bare om at finde den, som du synes er spændende at arbejde med... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusinde tak for dit svar.
Havde egentligt heller ikke helt regnet med det kunne lade sig gøre selv, men håbede lidt på at nogle herinde kunne give nogle fifs til det. Kan godt se på de argumenter du kommer op med, at jeg nok hellere må gå en anden vej end denne. Har helt sikkert tænkt mig at læse dit indlæg om nicher!
Endnu engang - tak for den hurtige respons, og tak for din ærlighed.  

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Eric J. Christiansen:
Jeg anbefaler "Your Virtuel Ninja" som ejes af Phillip Hobbs, han er her inde. De er dygtig til det de laver og med en fair pris.

Hi Eric,

Thankyou very much for the kind words :)

Here is the last website we built

http://laugejensen.dk/

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)