Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ? beskatning fri bil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Hvordan er det reglerne er for fri bil ?

Skal bilen over på papegøjeplader ? skal det blot noteres på selvangivelse?

Hvordan i forhold at det er firmabil man bliver stoppet i ved razzia, når det er privatkørsel, men man bliver beskattet ?

Har kigget en del på SKAT.dk men kan ikke helt gennemskue det

håber i kan hjælpe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26

Hvidpladebil kan du ret let google og skat på hvad der svarer til mindst 160.000 eller 25% (20% over et grænse) af bilens værdi +  miljøtillæg

Papegøjeplader har langt mere komplicerede regler også for brugen af bilen, så det vil jeg ikke rode mig ind i, det andre klare eller du må google eller finde revisor, det er ikke helt kort at forklare - der kan være en række fordele ved det - og bagdele - men som sagt mere kompliceret

Hvis man stoppes i razzia og kører privat i en bil der ikke må køres privat i - ex momsmæssigt - gule plader mm så kan man få lagt den manglende afgiftsbetaling + bod til betaling - hvis man kører privat i en hvidplade bil som er registreret som ejet af selskabet - ex stoppes med ungerne i bilen uden bevis for ren firmakørsel - eller hvidpladebilen generelt holder på bopælen - så koster det den sparede skat - og der kan mig mig bekendt gås en række år tilbage. 

Det er som udgangspunkt klogt at holde sig til reglerne og det er dyrt når man fanges i ikke at gøre det, og med mindre du kører mere privat end firma vil egen bil og så kørebog og fradrag efter statens takster ofte være klogt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30

Hej john

jeg prøver lige igen, så jeg også selv forstår det :)

Vi har i selvskabet en gulpladebil, hvad skal jeg gøre for at må kører privat i den ?

Eller

Skal jeg købe den ind som privat og have papegøjeplader på ? for at jeg må køre privat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03

ja hvis det er en momsfrit indkøbt gulpladebil skal du ha den over privat ved at købe den privat - Om du så omregistrerer til hvid eller gulplader klogest aner jeg faktisk ikke, men ja - du skal købe den ud af selskabet for at måtte bruge den privat hvis det er en momsfri gulpladebil. Jeg mener stadigt du vil kunne tjene på at bruge 1000 kr på at få det konkrete vurderet af en revisor eller lignende

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)