Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Professionsbachelor i international handel og markedsføring søger ulønnet praktikplads fra efteråret 2014

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mangler din virksomhed en hårdtarbejdende praktikant?

Mit navn er Kasper Dahl, jeg er 22 år og bosat i Viby J, Aarhus. Jeg er i øjeblikket i gang med en professionsbachelor i international handel og markedsføring på Aarhus Erhvervsakademi, og har snart afsluttet mit 2. semester.

I forbindelse med uddannelsen skal jeg i praktik under 3. semester og står derfor og mangler en praktikplads fra ultimo August.

Formålet med praktikken er, at jeg skal skrive en bacheloropgave omhandlende en problemstilling/mulighed i virksomheden og derved udarbejde løsningsforslag. 

Jeg kan udføre en lang række opgaver for din virksomhed, f.eks.:

• Udarbejdelse af strategi og markedsføringsplaner – fx for nye produkter eller nye markeder
  • Kundetilfredshedsanalyser på både det danske marked og europæiske markeder med efterfølgende handlingsplan
  • Markeds- og salgsanalyser på eksportmarkeder – fx i Kina, England, Australien, Spanien eller Tyskland
  • Konkurrent- og brancheanalyser
  • Udarbejdelse af salgsstrategi, salgskoncept og salgsplaner
  • Organisationsanalyser og analyse af ledelse
  • Analyse og vurdering af supply chain, indkøbsstrategi og –rutiner
  • Indgå i daglige opgaver i øvrigt

Praktikopholdet er ulønnet og vil strække sig over en periode på 4-6 måneder. Hvis du er interesseret i at få mig som praktikant er du meget velkommen til at skrive en besked her på siden, eller kontakte mig på:

Tlf: 42791413
mail: kaspersdahl@gmail.com 

Mvh. Kasper Dahl 

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Words Alive Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det lyder spændende, du vil i praktik. Og det er nogle gode ting, du kan byde ind med, det er jeg sikker på, mange vil kunne få gavn af.

Du er god til at skrive, hvad virksomheden får ud af dig, og det er rigtigt vigtigt. Men jeg synes, det er rigtigt vigtigt, at du finder et sted, det matcher dine forventninger og de kompetencer, du gerne vil udvikle. Prøv måske at beskrive profilen på den virksomheden, du helst vil være noget for? Hvad skal den give dig? Hvad vil du gerne prøve af? I hvilken retning skal praktikperioden forme din fremtidige karriere?

Du er dygtig og ambitiøs, derfor er det så vigtigt, at du havner et sted, hvor du får ansvar og gode opgaver, der rykker :)

Personligt ville jeg lave en top 3 over de praktikpladser, jeg helst ville være hos - lav så super research på dem og ring så til dem og bed om et kort møde. Fordelen er - at du målretter dig, så du øger chancen for at havne det fede sted, hvor du måske i fremtiden vender tilbage engang efter studiet - om ikke andet fordi du har opbygget spændende netværk.

Hvis du får brug får et indspark til at pitche - så send mig en besked. Jeg kommenterer gerne på dine mails til dine praktiksteder kvit og frit. Eller kig forbi mit kontor i Ryesgade 7B Aarhus C til en snak om at sælge sig selv gennem tekst og et pitch. 

Held og lykke,

Gode hilsner

Ditte Ernst,

www.wordsalive.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)