Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor tager man fat, når freelance ikke dur?

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Nej. Jeg tager maden MED UD AF BUTIKKEN

Men du betaler stadigvæk forud for noget som ikke er færdig. Og pas nu på med alle de 1 stjerner. Det ender bare med at du løber tør for dem Skype-BigSmile Skype-BigSmile Skype-BigSmile Skype-BigSmile

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 01:13

Michael:
Men du betaler stadigvæk forud for noget som ikke er færdig. Og pas nu på med alle de 1 stjerner. Det ender bare med at du løber tør for dem Skype-BigSmile Skype-BigSmile Skype-BigSmile Skype-BigSmile

Vrøvl...

Jeg forventer ikke brugsen skal lave mere! - Derfor får de deres betaling.

Jeg forventer heller ikke at designeren skal drive butikken.

Med din logik, eller mangel på samme, kan man stort set aldrig komme til at betale for noget... - For når man køber noget er det for det meste for at benytte det til et eller andet (mande skal benyttes til at spise) og du mener det er forudbetaling hvis man ikke er HELT færdig BÅDE med at fremstille og benytte varen.

Jeg tror jeg vil handle lidt i din butik...  - Eller der er måske også forudbetaling? - For så kan det jo være ligemeget.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Eller der er måske også forudbetaling? - For så kan det jo være ligemeget.

Det er der nemlig. Og lad mig så få den sidste stjerne så jeg kan samle sammen til 5 stjerner Skype-BigSmile Skype-BigSmile Skype-BigSmile Skype-BigSmile Skype-BigSmile

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

@Carsten Kvist - Jeg kan godt forstå din holdning. 

Problemet er bare at mange freelancer / it firmaer og alt imellem har brændt fingerne på at lave IT opgaver uden nogen form for forubetaling. Du betaler men i kulissen står der 5 som ikke gør og hvordan kan man som leverandør vide at du er af den slags som betaler?

IT udvikling er et af de få fag hvor man som køber kan stille spørgsmål til alt som laves - og derfor bede om at reducering af regningen. Det udnyttes desværre af nogle folk.

IT projekter går som hovedregel altid over budget. Når man er færdig med kerne projektet så ser kunden lige at de skal have ændret det ene og det andet ændret samt lavet 5 tilføjelser, og lave en integration til en leverandør som ikke var planlagt osv.

Problemet er at det er svært for en IT virksomhed at kræve betaling ved den skillelinje (og få det uden bøvl) fordi kunden siger: Jeg er klar over at projektet er lavet men du kan jo godt se at vi ikke kan gå live fordi der mangler de 10 nye ting vi lige har talt om, derfor, vi er ikke færdige. Hvis man har fået en forudbetaling på 50 - 60% så kan man trække den lidt længere før man sender en faktura.

Hvis IKKE man har fået en forudbetaling så har man lavet projektet, lavet 5 rettelser og 10 tilføjelser før man kan begynde at tale om at sende en regning. Udover at man har mange penge ude at stå - cash flow - så sker det også at kunder stille projekter i bero fordi kunden ikke lige har tid, marked har ændret sig eller hvad ved jeg. Stilles et projekt i bero så bliver det som oftes ikke nemmere at få pengene. 

Hos os laver vi ikke et projekt uden at få 60% forudbetaling først. Det har kostet et par kunder gennem tiden men sikkert også sparet os for en masse problemer.

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)