Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udsættelse af lejemål

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man udsættes af et erhvervslejemål, hvis man kun har betalt halvdelen af depositumet.

Er der en som ved noget eller kender nogen som ved noget.

Vi vil flytte, men ikke lige nu, skal lige finde noget andet og vil gerne have hold i istandsættelsen, men udlejer siger, at han får foged til at sætte os ud, hvis ikke vi betaler, det er efter vi har sagt at vi vil flytte......

Med venlig hilsen

Søren 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24

Hej!

Ja......det kan man.

Dog kan der gå op til flere måneder, før fogedretten tager affære.

/Peter

Tilmeldt 8. Oct 07
Skrevet kl. 22:46

Hej Peter

Tak for dit svar

Hvis man så betaler, skal de så trække det tilbage eller kan de fastholde det.

Du skriver flere måneder er det efter, at der er berammet et møde i fogedretten eller ???

Hvis der nu er berammet et møde den 20 i en måned, hvad så?

Bliver man kyldet ud på gaden eller har vi noget tid eller ??

Vi ved fra andre at udlejer bare vil have pengene ind til helt urimelige istandsættelse

Vi har fundet et andet lejemål, men det er først bygget færdigt efter 1.december

Med venlig hilsen

Søren 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53

Hej igen!

Hvis i betaler eller fraflytter inden mødet i fogedretten, falder sagen til jorden.

Efter at sagen er berammet i fogedretten, og man ikke har betalt, får man en meget

kort frist til at rydde lejemålet.

I skulle måske rådføre jer med en advokat.

/Peter

Tilmeldt 8. Oct 07
Skrevet kl. 22:56

Tak Peter

Vi finder lige en advokat

Tak for svarene

Søren 

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:25

Hov - nej det er ikke korrekt.

Såfremt I har modtaget et betalingspåkrav med de korrekte påkravsgebyr og diverse floskler og en betalingsfrist på 3 dage, så er det din bevisbyrde, at pengene er modtaget af udlejer inden fristens udløb. Såfremt det betalingsplitige beløb ikke er betalt inden fristen, så kan der ske en udsættelse - også selvom beløbet betales efterfølgende.

Nightfall

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37

Hej!

Nightfall...Hvad er ikke korrekt?

Har selv via en kunde haft denne problemstilling meget tæt inde på livet, så hvad mener du ikke er korrekt?

/Peter

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 22:49

Jeg mener, at såfremt der er fremsendt korrekt påkravsskrivelse med den rette formulering og beregning så kan der ske en udsættelse i det øjeblik det betalingspligtige beløb ikke er indbetalt inden fristen - uanset om det så betales efterfølgende.

Men jeg skal dog lige bemærke, at min erfaring er vedrørende private lejemål og ikke erhvervslejemål. Jeg skal ikke kunne sige, om der er forskel.

Men er det et privat lejemål, så kan der ske en udsættelse såfremt et betalingspligtigt beløb ikke betales inden 3 dage, når der er fremsendt skriftligt påkrav herom med orientering om, at lejemålet opsiges såfremt fristen ikke overholdes.

Nightfall

Fra Århus/Sydney
Tilmeldt 7. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 06:12

Hej

Lige et par bemærkninger:

Nightfall - Jeg tror, du er gået lidt galt i byen her. Se Lejelovens § 94, stk. 2, hvoraf fremgår: "Udlejeren kan ikke påberåbe sig de i § 93, stk. 1, litra a-f, nævnte forhold, hvis de er rettet, inden udlejeren hæver lejeaftalen." Det betyder, at det, at der er sendt påkrav med orientering om, at lejemålet kan ophæves (ikke det samme som opsiges), såfremt der ikke betales senest 3 dage efter (ikke det samme som "inden 3 dage"), at påkravet er kommet frem, ikke uden videre medfører, at lejer kan udsættes. Hvis lejer betaler restancen, også selvom betalingen først sker efter 3 dages fristen, kan han ikke udsættes. For at lejer skal kunne udsættes, kræves det, at udlejer først har ophævet lejemålet, og det skal være sket, inden lejer betaler restancen. Der er i den henseende ingen forskel på bolig- og erhvervslejemål.

Peter - Jeg tror også, du er gået lidt galt i byen. At lejer betaler inden møde i Fogedretten, medfører ikke, at udsættelsesforretningen nægtes fremme. Hvis lejemålet er ophævet inden udsættelsesforretningen, vil der ske udsættelse, og dette kan lejer ikke afværge ved at tilbyde betaling, jf. § 94, stk. 2 modsætningsvist. Selvom der ikke er sendt en ophævelsesskrivelse inden udsættelsesforretningen, er der retspraksis for, at fremsendelse af en fogedrekvisition med anmodning om udsættelse kan anses som udtryk for ophævelse af lejemålet. Heller ikke i disse tilfælde vil lejer således kunne afværge udsættelsn. Måske du tænker på den situation, hvor udlejer blot har sendt restancen i Fogedretten med henblik på foretagelse af udlæg, altså hvor udlejer ikke har ophævet lejemålet, hvilket ikke er det samme som at sende sagen i Fogedretten med anmodning om udsættelse af lejemålet?  

Hvorom alting er, er jeg enig med Peter i, at det nok var en god idé at rådføre sig med en advokat (med speciale i lejeret).

Mvh Jacob

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 06:51

Tak for udregningen - Det er en min erfaring, at såfremt lejer ikke betaler den betalingspligtige restance senest 3 dage efter modtagelsen af skriftligt påkrav herom, så kan der ske en ophævelse af lejemålet, også selvom lejer betaler restancen efter 4 dage, og at udsætttelsen kan ske med fogedrettens hjælp.

Jo, advokathjælp lyder som en god ide. 

Nightfall

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)