Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bureaukrati for iværksættere ved JA / NEJ til Patentdomstol

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

Cookie - John Hannover:
Jeg har ikke selv nogen special interesse i patenter og vil ikke bruge timer på at læse læse lange detaljer i baggrunden, så jeg bliver til en "lemming" og følger de som jeg mener normalt vil varetage erhvervets interesse, frem for enhedslisten erkender jeg åbent

Ja, det er præcis hvad der skræmmer mig at mange naturligvis vil gøre.

Det vllle være mere skræmmende for mig hvis folk totalt tilsidesatte så mange der råder til ja, i et spørgsmål som de måske ikke personligt har forstand på. Jeg lytter også til landbruget ind i mellem i landsbrugsspørgsmål - vejet op mod de grønne og deres synspunkt - fordi jeg ikke selv kan være nede i maskinrummet i alle sager

Jeg er måske nok så skræmt ved at mange ser det som ja eller nej til velfærdsturisme eller andet uvedkommende, den risiko tror jeg er langt større

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har læst artiklen, den handler om noget helt andet. Du ser åbnbart ikke vigtigheden af en dansk dommer. Det har IKKE noget med sproget at gøre, som artiklen omhandler.

LIGEMEGET om det er JA ELLER NEJ: Danske virksomheder kan sagsøge og blive sagsøgt ved Patentdomstolen. 
Ved JA: Får vi (det er vedtaget) en lokal division I DANMARK (KBH), MED en dansk dommer og to udenlandske dommere.
Ved NEJ: Får vi IKKE en lokal division i Danmark, der vil dog være en i Tyskland og England, dog UDEN danske dommere

Det er fakta. Find en artikel om det hvis du vil.

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os lige slå fast, at 'en dansk dommer' kun er aktuel for en dansk virksomhed der har patent og vil anlægge en retssag.

For de 99,7% af danske virksomheder, der ikke har patenter, så kan de sagsøges hvor som helst uden nogen dansk dommer.

Den lokale domstol skal skattefinansieres de første 7 år. Man ved ikke noget om prisen, men det bliver nok ikke dagpengemodtagere eller lign. der kommer til at betale denne runde.

Og mht. Niels Westy, så har jeg jo i særdeleshed diskuteret med ham helt ud i det pinlige hvor han leder efter gode argumenter og så laver personangreb og stråmænd. 

Myte: Patentdomstolen gavner pædofile og terrorister.

Fakta: Det gør Patentdomstolen ikke.

Og??? Hvad mener du dit link tilbageviser i forhold til min argumentation? 

F.eks. tror jeg selv jeg har korrigeret ham at suverænitet ikke overdrages til EU. Pointen her er, at alle agumenter imod at overdrage suverænitet til EU er endnu stærkere imod at overdrage til Patentdomstolen som er uden nogen reel demokratisk styring.

Men ganske overraskende, at jeg nu befinder mig i en debat på Amino, hvor selv John støtter Liberal Alliance ;-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Emil,

Kom til at tro begge indlæg var skrevet af Søren. Artiklen er ubrugelig. Hvis I vil vide noget faktuelt, så se f.eks. denne her:

17 minutters information, derefter kvalificeret debat.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:

Lad os lige slå fast, at 'en dansk dommer' kun er aktuel for en dansk virksomhed der har patent og vil anlægge en retssag.

For de 99,7% af danske virksomheder, der ikke har patenter, så kan de sagsøges hvor som helst uden nogen dansk dommer.

Den lokale domstol skal skattefinansieres de første 7 år. Man ved ikke noget om prisen, men det bliver nok ikke dagpengemodtagere eller lign. der kommer til at betale denne runde.

Og mht. Niels Westy, så har jeg jo i særdeleshed diskuteret med ham helt ud i det pinlige hvor han leder efter gode argumenter og så laver personangreb og stråmænd. 

Myte: Patentdomstolen gavner pædofile og terrorister.

Fakta: Det gør Patentdomstolen ikke.

Og??? Hvad mener du dit link tilbageviser i forhold til min argumentation? 

F.eks. tror jeg selv jeg har korrigeret ham at suverænitet ikke overdrages til EU. Pointen her er, at alle agumenter imod at overdrage suverænitet til EU er endnu stærkere imod at overdrage til Patentdomstolen som er uden nogen reel demokratisk styring.

Men ganske overraskende, at jeg nu befinder mig i en debat på Amino, hvor selv John støtter Liberal Alliance ;-)

Grunden til at du alle er imod dig er jo nok at du er så langt ude på det politiske overdrev at det er svært for almindelige tænkende individer at følge dig.

Ja meget nationalistisk. Jeg vil nu hellere have Angela Merkel til at bestemme end Frank Aaen. Selvom jeg da klart har respekt for den transformation der er sket med Dansk Folkeparti, så er det da ikke i det parti der er flest, "hvor hjernen trykker dem platfodede", og den snævertsynede pladdernationalisme gavner næppe landet.

At tage fra de innovative og give til dem der plagierer er næppe sund politik i et højtlønsland, med et højt uddannelsesniveau. 

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Lad os lige slå fast, at 'en dansk dommer' kun er aktuel for en dansk virksomhed der har patent og vil anlægge en retssag.

What?

Lad os lige slå fast, at en lokal/regional patentdomstol altid vil have en fast dansk dommer i panelet og de øvrige kommer fra en central dommerpulje.
Den lokal/regionale patentdomstol kan blive valgt ved krænkelsessager/fogedforbud/modkrav i den medlemsstat hvor krænkelsen finder sted eller der hvor sagsøgte har sæde. 

Jesper:
For de 99,7% af danske virksomheder, der ikke har patenter, så kan de sagsøges hvor som helst uden nogen dansk dommer.

 
99,7% ? Altså virksomheder der krænker et patent, uden selv at have et patent, og krænkelsen finder sted i flere medlemsstater? Så ja så kan sagsøger vælge en anden Patentdomstol. Men hvis der udelukkende krænkes i Danmark bliver det i Danmark og det mener du sker 0,3% ? Eller hvad?  

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

... en dansk lokal/regional patent domstol, that is.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

BroncofanDK:
Grunden til at du alle er imod dig er jo nok at du er så langt ude på det politiske overdrev at det er svært for almindelige tænkende individer at følge dig.

Det er jo ikke overdrev, hvis det er korrekt. Jeg behøver ikke at pynte på noget og svarer gerne sagligt på spørgsmål, men ud fra et stjerne-system, så syntes jeg egentlig det er ret utaknemmeligt at bringe noget kvalificeret til bordet, hvis du forstår. Det er ikke noget jeg bitcher over, fordi der ikke skal gå meta-debat i emnet, men jeg syntes det er forkert at anvende til at udtrykke sin personlige følelse frem for kvaliteten af et indlæg man er uenig i.

BroncofanDK:
Ja meget nationalistisk. Jeg vil nu hellere have Angela Merkel til at bestemme end Frank Aaen. Selvom jeg da klart har respekt for den transformation der er sket med Dansk Folkeparti, så er det da ikke i det parti der er flest, "hvor hjernen trykker dem platfodede", og den snævertsynede pladdernationalisme gavner næppe landet.

At tage fra de innovative og give til dem der plagierer er næppe sund politik i et højtlønsland, med et højt uddannelsesniveau.

Jeg påpeger det er skadeligt for Danmark at tilslutte sig Patentdomstolen og skaden er uoprettelig. Hvis spørgsmålet var af mere politisk art, så ville jeg diskutere det politiske.

Dit synspunkt om innovation og plagiater er en helt anden snak og jeg tror godt vi kan blive enige om intentention osv, det skal vi bare ikke stemme om. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren, 

Jeg kommer til at lave en grafik om det på et tidspunkt, men:

Lokal dansk virksomhed uden eksport:

JA: Sagsøgt i Danmark i en domstol med udenlandske dommere. (dansk tale totalt urealistisk+dyrt)

NEJ: Sagsøgt i Danmark i en domstol kun med danske dommere.

Dansk virksomhed med eksport:

JA: Sagsøgt hvor som helst.

NEJ: Sagsøgt hvor som helst.

Dansk virksomhed med enhedspatent:

JA: Den danske virksomhed kan sagsøge udenlandsk virksomhed i Danmark (på engelsk reelt) indtil sagsøgte får sagen skudt til en anden domstol, hvad der vil ske afhængigt af forskellige forhold. Der er under alle omstændigheder ingen garanti.

NEJ: Den danske virksomhed kan sagsøge i Tyskland, England, Frankrig.

Er vi enige om de faktuelle ting?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)