Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bureaukrati for iværksættere ved JA / NEJ til Patentdomstol

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Omkring valgreglerne, så stemmer du automatisk JA med mindre du aktivt stemmer NEJ.

Det var da dejligt. 
Betyder det, at jeg helt kan slippe for at gå hen og stemme, når nu jeg vil stemme JA?

Kan du ikke lige forklare, hvordan valgreglerne gør en manglende stemme til en ja-stemme?

Hans 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Det var da dejligt. 

Betyder det, at jeg helt kan slippe for at gå hen og stemme, når nu jeg vil stemme JA?

Ja, desværre :(

Hans Stokholm Kjer:
Kan du ikke lige forklare, hvordan valgreglerne gør en manglende stemme til en ja-stemme?

NEJ-siden skal bruge 30% af alle stemmeberettigede og et flertal af de afgivne stemmer.

Hvis du tager stemmeprocent og antal blanke/ugyldige fra sidste EP-valg (med Tronfølge) så skal NEJ-siden bruge 58,3%.

Hvis valgdeltagelsen bliver lavere, bliver det selvsagt markant sværere og er den under 30% er det totalt ligegyldigt hvad man stemmer, så er det automatisk JA. Så teoretisk kan det blive et JA, selvom vi har samme valgprocent som sidst uden een eneste JA-stemme i boksen. Ugyldige/blanke tæller for JA med mindre vi f.eks. får 65,4% valgdeltagelse (samme ugyldig%), så er det 'even money'.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Jesper:
Omkring valgreglerne, så stemmer du automatisk JA med mindre du aktivt stemmer NEJ.

Det var da dejligt. 
Betyder det, at jeg helt kan slippe for at gå hen og stemme, når nu jeg vil stemme JA?

Kan du ikke lige forklare, hvordan valgreglerne gør en manglende stemme til en ja-stemme?

Hans 



Ja (også) der undrer jeg mig over hvad trådstarter mener. Jeg tænker at han måske hentyder til at valgdeltagelsen skal være over 30 % eller bliver det et JA. Men da man skal stemme sammen med, at man skal stemme til Europa Parlamentet hvor valgdeltagelsen sidste gang var over 60 %. Er det ligesom sat ud af spil.

En anden ting der er helt forkert, er de 10 gange så mange patenter. Hvor har du det fra? Det højeste jeg har hørt er et estimat på 7 gange så mange, hvilket også er helt hen i vejret. Hvis DK står udenfor enhedspatentet, vil de fleste af de virksomheder der vælger enhedspatentet fremfor EPO, stadig validere det i DK ved siden af. Så stigningen i antallet af danske patenter, vil slet ikke være så ekstrem, hvis vi stemmer JA fremfor NEJ, der vil ske en stigning alligevel. Da stigningen i indleveret ansøgninger vil være generel, da det lettere kan betale sig nu.

Du nævner det absolut eneste, der på nogen måde kan drejes/spinnes til at være negativt. Det vejer ikke på nogen måder, alle de positive følger enhedspatentet + patentdomstolen i KBH (med en dansk dommer!) har. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du måske husker kom de pludselig på skidrn i 2009 mht. Tronfølge. (udskrevet efter anden grundlovs §).

Det gik pludselig op for dem, at de skulle bruge mindst 40% stemmeberettigede, selvom de vidste der ville blive flertal. Derfor gik TV2News i gang med at mobilisere folk til stemmeurnerne. Her var blanke og nej det samme, men det har de blanke nok ikke været klar over, ligesom de ikke vil være det ved dette valg.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

SørenSJ:
Ja (også) der undrer jeg mig over hvad trådstarter mener. Jeg tænker at han måske hentyder til at valgdeltagelsen skal være over 30 % eller bliver det et JA. Men da man skal stemme sammen med, at man skal stemme til Europa Parlamentet hvor valgdeltagelsen sidste gang var over 60 %. Er det ligesom sat ud af spil.

Nej, den var lige under. Men det er ikke helt de samme som kan stemme til begge valg.

SørenSJ:
En anden ting der er helt forkert, er de 10 gange så mange patenter. Hvor har du det fra? Det højeste jeg har hørt er et estimat på 7 gange så mange, hvilket også er helt hen i vejret. Hvis DK står udenfor enhedspatentet, vil de fleste af de virksomheder der vælger enhedspatentet fremfor EPO, stadig validere det i DK ved siden af. Så stigningen i antallet af danske patenter, vil slet ikke være så ekstrem, hvis vi stemmer JA fremfor NEJ, der vil ske en stigning alligevel. Da stigningen i indleveret ansøgninger vil være generel, da det lettere kan betale sig nu.

Altså, jeg har beregnet det ud fra alle officielle tal fra såvel EPO, som Patent- og Varemærkestyrelsen. Det er ingen hemmelighed. 10+ gange så mange patenter.

Og sagen er, at når de ikke gad validere før (10% af tilfældene), så gider de heller ikke fremover, men i så fald skal vi naturligvis hæve prisen. Men derudover gider de ikke føre år-lange retssager i Danmark på dansk. Jeg har ikke engang beregnet nogen stining i tildelte patenter (ansøgninger er ligegyldigt, men dét bruger DI og politikere til at forklare Danmark er innovative) men det kommer der naturligvis.

Tallene for patenttildelinger her er gode nok og kommer fra Patent- og Varemærkestyrelsen.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

SørenSJ:

En anden ting der er helt forkert, er de 10 gange så mange patenter. Hvor har du det fra? Det højeste jeg har hørt er et estimat på 7 gange så mange, hvilket også er helt hen i vejret. Hvis DK står udenfor enhedspatentet, vil de fleste af de virksomheder der vælger enhedspatentet fremfor EPO, stadig validere det i DK ved siden af. Så stigningen i antallet af danske patenter, vil slet ikke være så ekstrem, hvis vi stemmer JA fremfor NEJ, der vil ske en stigning alligevel. Da stigningen i indleveret ansøgninger vil være generel, da det lettere kan betale sig nu.

Du nævner det absolut eneste, der på nogen måde kan drejes/spinnes til at være negativt. Det vejer ikke på nogen måder, alle de positive følger enhedspatentet + patentdomstolen i KBH (med en dansk dommer!) har. 

Helt enig Søren tak. Ud over at DI og Dansk Erhverv og fagforningerne og alle partier pånær enhedslisten og DF (vel generelt de to meget skeptiske EU partier) alle skulle ha interesse i at skade erhvervslivet for at glæde hvem?

Jeg ved godt folketing og noget nær alle erhvervets hovedorganisationer inkl DI og de fleste fagforeninger KAN tage fej, men finder det nu ikke ret sandsynligt i noget, som der ikke ellers er partipolitik i. Jeg har ikke selv nogen special interesse i patenter og vil ikke bruge timer på at læse læse lange detaljer i baggrunden, så jeg bliver til en "lemming" og følger de som jeg mener normalt vil varetage erhvervets interesse, frem for enhedslisten erkender jeg åbent

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

SørenSJ:
Du nævner det absolut eneste, der på nogen måde kan drejes/spinnes til at være negativt. Det vejer ikke på nogen måder, alle de positive følger enhedspatentet + patentdomstolen i KBH (med en dansk dommer!) har. 

Glem alt om retssager på dansk i Danmark foran en dansk dommer mod en rumænsk virksomhed.

Start med at ombytte 'rumænsk' med 'dansk', for så er det også dét du tror på.

Hele historien får du her:

http://patentdomstol.eu/eu-patentsager-paa-dansk-er-loegn/

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg har ikke selv nogen special interesse i patenter og vil ikke bruge timer på at læse læse lange detaljer i baggrunden, så jeg bliver til en "lemming" og følger de som jeg mener normalt vil varetage erhvervets interesse, frem for enhedslisten erkender jeg åbent

Ja, det er præcis hvad der skræmmer mig at mange naturligvis vil gøre.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan det ikke (normalt) føres på dansk. Men en af de tre dommere i den regionale patentdomstol vil være af dansk nationalitet.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

SørenSJ:
Selvfølgelig kan det ikke (normalt) føres på dansk. Men en af de tre dommere i den regionale patentdomstol vil være af dansk nationalitet.

Øh. Jeg har hørt det argument før, men det er altså selvmodsigende.

Ved et NEJ vil der KUN være danske dommere i danske retssale og retssagen foregår på dansk.

Ved et JA er det ikke en dansk retssal (selvom den så ligger i Danmark, hvilket er urealistisk, for det bliver nok Malmø, men det er en anden sag), så at en enkelt eller to dommere taler dansk kommer ikke til at give nogen fordel. Hvis du vil tale dansk bliver det ekstremt dyrt. Læs artiklen ;-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)