Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nystart af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

Jeg er en gut der gerne vil starte en hjemmeside op med at sælge herresmykker. Men jeg har valgt ikke at få et Cvr-nummer i starten da jeg jo gerne lige vil se hvordan det kommer til at gå og så længe jeg ikke tjener over 50.000 kr. skulle det jo ikke være nødvendig...jeg ved godt jeg stadig skal opgive fortjenesten til skat.

Men jeg synes bare at på alle hjemmesider står der et Cvr-nummer, men der må da være nogen af dem der ikke går særlig godt, kan det så overhovede betale sig at have et Cvr-nummer? For lige så snart man får et Cvr-nummer skal man vel udfylde en udviget selvangivelse?? men hvad så hvis man ikke har solgt noget særligt?

Jeg vil osse gerne vide at hvis jeg laver en virksomhed om det kommer til at gå ud over min kone?? Hun er nemlig på revilidering.

Håber at nogen kan hjælpe mig med mine spørgsmål :)

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 13:23

Buffer:

.... så længe jeg ikke tjener over 50.000 kr. skulle det jo ikke være nødvendig...jeg ved godt jeg stadig skal opgive fortjenesten til skat.

Det er sikkert bare en slåfejl, men du mener sikket "ikke omsætter over 50.000" :-)

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 13:48

Buffer:

Jeg er en gut der gerne vil starte en hjemmeside op med at sælge herresmykker. Men jeg har valgt ikke at få et Cvr-nummer i starten da jeg jo gerne lige vil se hvordan det kommer til at gå og så længe jeg ikke tjener over 50.000 kr. skulle det jo ikke være nødvendig...jeg ved godt jeg stadig skal opgive fortjenesten til skat.

Men jeg synes bare at på alle hjemmesider står der et Cvr-nummer, men der må da være nogen af dem der ikke går særlig godt, kan det så overhovede betale sig at have et Cvr-nummer? For lige så snart man får et Cvr-nummer skal man vel udfylde en udviget selvangivelse?? men hvad så hvis man ikke har solgt noget særligt?

1. gode grund: troværdighed... Jeg vil aldrig handle på en shop hvor indehaveren ikke har registreret en eller anden form for virksomhed.

2. gode grund: Hvis du vil handle med grossister kræver de for det meste at man har et CVR.nummer

Noget helt andet er: hvis du ikke regner med at sælge noget videre, så har du ikke behov for et CVR nummer. Så skal du i stedet helt lade være.

Tilmeldt 9. Oct 07
Skrevet kl. 14:09

det er ikke fordi jeg ikke regner med at sælge noget...men i starten når man starter noget op er der jo ikke så meget gang i den. jeg har jo et arbejde så i starten er det jo mere en fritidsinteresse som jeg ved det osse er for mange andre der har en netbutik.

jeg kan så ikke lige forstå at du siger troværdighed...så længe man følger købeloven og har navn, adresse, telefonnummer og e-mail på siden så er man vel ikke mindre troværdig end en med CVR-nummer?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 14:33

Buffer:

jeg kan så ikke lige forstå at du siger troværdighed...så længe man følger købeloven og har navn, adresse, telefonnummer og e-mail på siden så er man vel ikke mindre troværdig end en med CVR-nummer?

I mine øjne er det vigtigt at der bag en butik ligger en organisation. Det sikrer mig (teoretisk) at jeg får hurtig levering, god support og korrekt behandling ved klager.

Alt dette kan en privatperson sikkert levere - når han har fri fra sit rigtige job. Derfor fravælger jeg folk der ikke har CVR nummer, PBS aftale. Der er jo shops nok der opfylder mine kriterier, så hvorfor gamble med sine indkøb.

At have et CVR nummer er nu ikke så svært som du regner med... Forhåbentlig er der andre her der vil understøtte mig i mine synspunkter.

Fra Greve
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 14:56

Hey..

Som der bliver sagt, det har noget med troværdighed at gøre..

Det ser bedst ud med et cvr nr. Ja det vil gøre tingene lidt besværligere med hensyn til selvangivelser.

Men syntes også bedre for kunderne :)

Dennis Pedersen - - Hjemmeside - www..dk -

Tilmeldt 9. Oct 07
Skrevet kl. 15:02

Men som jeg osse skrev så findes der osse en masse med CVR nummer og  PBS aftale, som osse har et almindelig job ved siden af. Mange af de steder jeg har set er der 3-4 dages levering, også hos dem der lever af det...sådan vil det ikke blive hos mig, der vil varen blive sendt samme dag som jeg har modtaget betaling.

Det behøver vi så ikke diskutere for der er altid nogen snyder imellem også selv om de er virksomhed.

Men jeg håber da at folk vil skrive lidt om det med at have et CVR nummer alligevel man også har et andet job.

Jeg har været inde og læse om det, men af hvad jeg kan se så synes de at man ikke skal vælge CVR nummer når man ikke omsætter for 50.000 kr. om året.

Fra Greve
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:46

Hey...

Der er masser som har job og cvr nr. Det er almindeligt, det har næsten alle.

Man skal være sikker på sit produkt, før man stopper med alt andet for at gøre dette.

Jeg ville hellere handle hos et sted med et cvr nr, da jeg føler mig mere sikker med det..

Og ja du kan sagtens snyde med det også, men er ikke så nemt som uden..

Dennis Pedersen - - Hjemmeside - www..dk -

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:11

Der er et par ting vi skal have på plads her. Uanset om du har et CVR-nr. eller ej og uanset om du omsætter for over eller under 50.000 kr. skal du lave den udvidede selvangivelse og et regnskab.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)