Jeg har på fornemmelsen at min forside på http://murstensguiden.dk/ er blevet straffet af google. Ingen ranking på google, når man søger på mursten. Google har ikke informeret mig om noget. Jeg vil så spørge om, hvordan jeg kan tjekke at min fornemmelse er korrekt?
Ib, du har en pointe implicit, men jeg kan simpelthen ikke fange den?
Kan du eventuelt forklare den eksplicit?
Hvis du implicit menr, at google ikke har straffet hjemmesiden - så bemærk, at jeg ikke snakker om at google har straffet hele domænet, men kun forsiden :)
Dit domæne er helt nyt (11 marts 2014). Det første halve år er det almindeligt at en hjemmeside hopper op og ned i rank. Til tider kan siden ryge meget langt ned.
Gå i gang med linkbuilding med sunde og relevante links, så retter siden sig hurtigt ind med mere stabile placeringer.
Hvis du implicit menr, at google ikke har straffet hjemmesiden - så bemærk, at jeg ikke snakker om at google har straffet hele domænet, men kun forsiden :)
Hvis du er "straffet", så er det ikke på forsiden men på søgeordet "mursten".
Din forside ligger skam nr 1 på "murstensguiden".
Nu ved jeg jo ikke om du overhovedet har været i top på søgeordet "mursten" før, og det er absolut ikke utænkeligt at du bare aldrig har ranket pga det er nyt og der ikke er gode links.
Uden at vide hvor meget der skal til for at blive straffet, så synes jeg nu du "gør det godt" mht overoptimering både onsite og offsite. Dels har du ved et hurtigt kig 122 forekomster af det søgeord du ønsker på forsiden - og dels forekommer den 3 gange i dit title tag.
Derudover er første indgående link jeg falder over fra en ekstremt tynd artikel fra en artikeldatabase med dit pengesøgeord brugt som ankertekst.
Jeg tror du skal begynde at tænke lidt mere i troværdighedssignaler overfor Google
Hvis du er "straffet", så er det ikke på forsiden men på søgeordet "mursten".
Din forside ligger skam nr 1 på "murstensguiden".
Nu ved jeg jo ikke om du overhovedet har været i top på søgeordet "mursten" før, og det er absolut ikke utænkeligt at du bare aldrig har ranket pga det er nyt og der ikke er gode links.
Uden at vide hvor meget der skal til for at blive straffet, så synes jeg nu du "gør det godt" mht overoptimering både onsite og offsite. Dels har du ved et hurtigt kig 122 forekomster af det søgeord du ønsker på forsiden - og dels forekommer den 3 gange i dit title tag.
Derudover er første indgående link jeg falder over fra en ekstremt tynd artikel fra en artikeldatabase med dit pengesøgeord brugt som ankertekst.
Jeg tror du skal begynde at tænke lidt mere i troværdighedssignaler overfor Google
Jeg er helt enig :) - Det var netop det, jeg tænkte, at min forside er straffet under søgeordet "Mursten". ) 98 procent af mine links peger på min forside med netop denne anchortekst.
Hjemmesiden har aldrig været i top. Men den har været i de første 5 sider.