Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået og leget med tanken om at opstarte en webshop, men jeg aner ikke hvor jeg skal starte eller hvad jeg skal gøre.

Hvad vil i tro det vil koste at få designet sådan en webshop? der vil højst være ca. 30 produkter, der skal kunne betales med visa, dankort osv. siden skal ikke være særlig kompliceret. - og det må meget gerne se en smule proffesionelt ud :)

hvad vil der være af månedlige/årlige omkostninger?

og til sidst: findes der et let og enkelt program, så man sekv kan rode med det?

MVH. Jonas

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 06:56

:) Selv  laver jeg hjemmesider i min fritid. Og det har inkluderet et par webshops.

Normalt tager jeg sjældent så meget for at lave det da det udelukkende har min store interesse. Men en webshop koster omkring 7-12.000 kr. alt efter hvor avanceret det skal være.

Så er der betalingssystemer. Undsøgte det så sendt som i går da jeg ikke kunn huske priserne helt.. 

Ja nu er det så glemt igen - men det er en anden sag. - Ca. priser for betalingssystem er en oprettelses pris på omkring 1.000kr, og en månedlig betaling på mellem 4-800 alt efter hvor mange kort man har. (Det er blot ca. priser som jeg husker det).

Men husk på, at det er meget vigtigt at have så mange betalingsmuligheder som over hovedet muligt. Som hr. Thorborg også skriver i sin bog "Alle mulige slags Dankort fra Day-One, ingen grund til at få potentielle kunder væk fra dit site pga. betalingsmuligheden".

Du kan prøve at kontakte mig hvis jeg skal hjælpe dig med det, eller  hvert fald prøve. Vi kan i så fald snakke om det og evt. finde ud af en løsning (:

Mvh. Yngvi! 

Dbh. Yngvi

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:00

Du har 3 muligheder

Standard webshop

Open source webshop

Få en programmør til at gøre det fra bunden.

Der er fordele og ulemper ved alle tre løsninger... men hvis det kun drejer sig om 30 varer, så skal du nok ikke ud i en programmør, med mindre det er meget dyre varer :-)

Tilmeldt 8. Oct 07
Skrevet kl. 16:11

okay, tak for svarene.

jeg har kigget på et program som goldenplanet. hvad vil i mene om det program, hvis i altså har nogle erfaringer med det..
og jeg har ikke nogle planer om at blande en programør ind i det (:

er der nogle skjulte udgifter man skal være forberedt på når man åbner en webshop?

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 16:47

Hej Jonas

Nej der er som sådan ingen skjulte udgifter. Du skal dog være opmærksom på:

- PBS aftalen - ca. 1000 DKK og herefter 299 DKK /mdr. + kort gebyr

- Domæne/Webhotel - Kan gøres for et par hundrede

Derudover vil jeg anbefale du også ligger penge tilside til promotion. Herunder anbefales Google Adwors, bannerreklamer etc.

Skal du ha' lavet en webshop til en fornuftig pris, kan mbc-design.dk iøvrigt anbefales.

Held og lykke !

Fra Greve
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:52

Hey..

Som der bliver sagt, er det kun webhotel og opdateringer udgifter der er vedvarende.

Domæne betaler man engang om året, kan gøres til omkring (med system).

Selv kan jeg hjælpe med begge dele, både hosting/domæne/programmering.

Sennid.com - Besøg os -

Dennis Pedersen - - Hjemmeside - www..dk -

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35

Ja, f.eks. kunne følgende opfattes som elementer mange ny opstarter lige har overset:

• Markedsføring/PR - ingen markedsføring/PR ingen penge. (Nyhedsbrev, PR arbejde, annoncering, SEO, bannerdesign, konkurrencer)
  • Produktbilleder - billeder som frister øjnene (Fotografering, billedbehandlig og implementering).
  • Beskrivelser - gennemarbejdet tekstmateriale der informere og sælger til dine kunder (tekst arbejde, SEO af tekstarbejdet, oversættelser, korrektur, omskrivning af manualer, produkt information og kataloger mm.)
  • Design - differentier dig i markedet og se bedre ud end dine konkurrenter (designarbejde, optimereing af webshop)
  • Service - mail og telefon korrespondance, håndtering af retur varer, fragt og porto.
  • Innovation - udvikling af i tiltag der skabe konkurrencemæssige fordele (Funktioner, brugervenlighed, tilbud, konkurrencer, kundeklubber)

Ja, det var lige var jeg har oplevet af ting som mine kunder ikke lige havde tænkt på, da de skulle startede deres webshop. Men igen det er jo igen noget med at starte et sted og så med tiden gøre sig nogle erfaringer, for hvis man skulle alt dette på en gang så kommer man jo aldrig igang :)

Håber der var en enkelt ting eller to som du kunne bruge :)

Tilmeldt 8. Oct 07
Skrevet kl. 22:28

1000 tak for alle svarene. der er meget nyttigt info der :)

med hvad med det program der er på golden planet? hvad er jeres menung om det. jeg har ikke råd til programører osv, og det skal være noget jeg selv kan styre og opdatere.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:49

Goldenplanet er bygget op omkring osCommerce open source, og det har en masse gode ting i sig... Så du har faktisk mulighed for at få udleveret koden til et andet tidspunkt, hvis du vælger at udvide shoppen...

For mig at se, så har Goldenplanet mange af de features der skal til en god webshop.... Du kan jo eventuelt starte med at prøve deres demo i 14 dage, og så se om det er noget for dig...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:36

Det der er blevet nævnt her på amino omkring goldenplanet er at de tager en spidsen af en jetjager for trafikken, så får du success og bruger meget kritik kan din shop hurtigt blive en del dyrere i måneden.

Ellers har jeg også kun hørt positivt om GP

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)