Lige for at få én vigtig detalje på plads; Jeg søger en billedebehandler pc for min arbejdsgiver og ikke mig selv, og det vil i sidste ende være ham som er beslutningstager. Det er ikke nødvendigt lige nu, men vil blive aktuelt med udskiftning senere på året. Det her er mest for at kunne få en idé omkring hvad man skal gå efter, hvor man kan få det samt hvor meget sådan noget vil løbe op i. Og nu til det jeg har brug for hjælp til. En billedebehandler pc til professionelt brug. Jeg er blank på området, så søger lidt hjælp herinde. Det eneste jeg ved computeren helt skal kunne er følgende:
Det var umiddelbart hvad jeg fik at vide. Om der overhovedet er bundkort der kan passe så meget (tænker harddiske) aner jeg ikke, og hvad der skal til for at drive det bagefter (strøm o.lign) ved jeg heller ikke. Så ud fra de desværre sparsomme kendte oplysninger, er der så nogen der selv laver pc i den størrelse - eller kender nogen der gør? Eller blot kan fortælle hvilke komponenter man skal gå efter, og så samle én selv? Ligeledes med et prisestimat, så vi ved hvilke prisklasse vi ligger i. Arbejdsgiveren går på ferie senere i dag og er først tilbage efter påske, så jeg vil først kunne videregive eventuel information der måtte komme derefter. På forhånd tak. |
Jeg ville kigge Lenovos Workstations eller ThinkServer serier. Men ved køb af den slags udstyr og i den prisklasse der følger en sådan. Vil jeg anbefale dig at tage fat i et firma der beskæftiger sig med salg af IT udstyr til erhverv. Har sendt dig en privat besked, med en god kontakt på området.