Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøjmærke. Tryk i Danmark. Råd søges!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! 

Jeg er ved at starte et tøjmærke og tænker over om det kan lade sig gøre at trykke tøjet i Danmark og stadig lave en profit på salg når tøjet skal sælges videre til butikkerne.

Jeg har fået et tilbud på 100 t-shirts med tryk for 4000kr. 

For hvor mange penge er det muligt at sælge tøjet videre til en tøjbutik for? Mit regnestykke ser sådan her ud:" De sælger t-shirtsne for 300kr. og de ganger med 2.4 dvs. 300/2.4=125kr. vil være min salgspris men er dette realistisk sat?

Derudover håber jeg der er nogle der har nogle råd vedrørende at producere tøj i enten Danmark eller udlandet og om det er nogenlunde muligt at producere tøjet i Danmark. 

Mvh Niklas.S

Fed tøjbutik! http://www.plndr.dk/?referer=47018

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 14:39

Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 180
Fra  ADI Skrevet kl. 16:11

Hey Niklas

Jeg er ikke super ekspert, men umiddelbart lyder det meget realistisk, synes jeg.

Hvor mange farver er det tryk på de 100 t-shirts du har fået tilbud på.? Vil sige at hvis det er over 4-farver tryk er det rimelig billigt. Kommer selvfølgelig også an på hvilken textil du bruger...

Får selv lavet mit eget i Tyskland, hvor man spare lidt på momsen og har ikke kunne finde det så billigt her hjemme som dernede. Har dog ingen erfaring med danske trykkerier. Synes de er for dyre :-)

Hilsen

Dennis

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 17:36

Dennis:
Hvor mange farver er det tryk på de 100 t-shirts du har fået tilbud på.? Vil sige at hvis det er over 4-farver tryk er det rimelig billigt. Kommer selvfølgelig også an på hvilken textil du bruger...

Det er :"100 stk t-shirts (Valgfri farve) m. 2 farvet tryk: 4000 kr IALT! (40 kr pr stk)" Mener du stadig det kan lade sig gøre? 

Mvh

Niklas.S

Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 49
Fra  Firmatøj med logo Skrevet kl. 17:58

Om de 40 kr. pr. stk. er en god pris, kommer bl.a. an på kvaliteten af t-shirtene, men uden at vide det præcist, så tvivler jeg på du finder meget billigere priser i udlandet når vi snakket den volumen.

Jeg tror dit regnestykke omkring priserne ser okay ud, men ved ikke lige om du har regnet moms med i de priser du skriver. Ud fra mine egne erfaringer med tøjbranchen ser nedenstående fint ud i forhold til deres forventninger til avance. Så er den store opgave bare at overbevise kunderne om at dine t-shirts giver 300 kroners værdi, samt overbevise butikkerne om at kunderne vil synes dette.

Salgspris: 300 inkl. moms
Butikkens pris: 125 inkl moms (100 ex. Moms)
Dit db pr. t-shirt: 100 - 40 = 60 kr.

Firmatøj med logo - økologiske t-shirts og andet firmatøj med eget tryk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)