Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor lige mig der skal igennem alt det her?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skriver herinde fordi jeg er frustreret og ønsker hjælp… :-(

Jeg er en ung kvinde på 28 år med 2 små børn.

I efteråret 2012 flyttede min lille iværksætter virksomhed ind i nogle lejede lokaler.
Udlejeren var ikke fraflyttet overhovedet og jeg ringede derfor frustreret til ejendomsmægleren.
Ejendomsmægleren kom derud og bad udlejer ryde lokalerne omgående.

Udlejer var ikke meget for at flytte, da det var banken som havde sagt at ejendommen
skulle udlejes, da udlejers virksomheder var gået konkurs (21 ud af 22).
Udlejer havde et firma tilbage nemlig det der ejede ejendommen.

Da udlejer endelig var fraflyttet ca. halvanden uge senere kunne vores hverdag begynde.
I kontrakten var skrevet at udlejer fik et område udenfor, som han måtte opbevarer ting i.
Tilgengældt skulle han sørge for at afskærme området og stå for alt udvendig renholdelse
såsom snerydning og græsslåning mm.

Vi fik som led i forhandlingerne nogle palle reoler osv for at vi tilgengæld skulle spartle, sætte filt op
og male 350 m2.

Efter noget tid kom vinteren og udlejer havde hverken afskærmet hans område eller fjernet sne.
Vi begyndte derfor at modregne vores udgifter i huslejen. Det var forkert det ved jeg godt.
Men vi viste ikke hvad vi ellers skulle gøre. Herudover kontaktede jeg min advokat,
for at han måske kunne hjælpe mig og udlejer med at løse vores konflikter.
Udlejer kontaktede derfor også hans advokat.

Der gik lang tid med forhandlinger frem og tilbage og udlejer kom tit ind i lokalerne
og begyndte at råbe op om hvordan han ville ødelægge mit og mine medarbejderes liv.
Vi betalte husleje løbende, men havde modregnet et mindre beløb til dækning af vores udgifter
til snerydning mm. Dette var endda også anerkendt af udlejers advokat, at det var ok indtil vi havde
fundet en løsning på problemerne.

Der blev så ikke fundet en løsning og udlejer ophævede kontrakten.
Vi skrev fluks til advokaten at det forstod vi ikke noget af.
Men at vi selvfølgelig ikke kunne flytte hele varelageret og kontorerne på 3 dage.

Et par måneder efter havde vi fundet et nyt lokale og flyttet alt.
Men udlejer krævede en udsættelsesforretning til trods for at vi frivilligt havde afleveret nøglerne.
Fogedretten fremskønte udsættelsesforretningen til trods for at vi var fraflyttet.

Der gik et par uger og vi kæmpede som besat for at få vores nye lager op og kører.
Indtil min advokat en dag ringede og fortalte at udlejer havde politianmeldt Mig, Min mand og min stedfar
for at have stjålet hans reoler mm som vi havde fået tilgengæld for vores omfattende renoveringsarbejde.
Vi har godt nok aldrig hørt fra politiet omkring dette.

Der gik igen et par uger og intet syn af vores depositum på 221.000,- tilgengæld ringede min advokat igen.
NU havde udlejer udtaget konkurs mod selskabet. Uden at rykke for nogen betaling eller at noget var forfaldent.

Vi gik derfor i skifteretten og til første møde fik vi så at vide at retten ville udsætte mødet, da udlejers advokat
Skulle fremsende hvad de udtog konkurs for. Der gik et par uger og min advokat rykkede for svar.
Vi fik så at vide at de udtog konkurs for fjernet inventar på 235.000,- uforfalden husleje i henhold til uopsigeligheds
perioden på et år frem, samt driftudgifter for den periode som lå forud i tiden.
De havde dog glemt at modregne vores depositum.

Min advokat bad skifteretten om at indhente skønsmand til at vurdere lagerreolerne og vi fremlagde beviser fra ejendomsmægleren
om at inventaret var overdraget til os, som led i indgåelse af lejekontrakten. 

Sagen gik sin gang og udlejer fremlagde hverken bevis for at han forsøgte at genudleje lokalerne, hvad hans driftomkostninger var osv.
Ikke et eneste bevis på hans fordring blev fremlagt. Han anerkendte i skifteretten at han havde modtaget depositummet på 221.000,-
Men at han ikke ville trække det fra konkursfordringen.

Dagen kom hvor skifteretten så ringede og fortalte at nu havde de taget mit selskab under konkurs for 750.000,-
Jeg kærede straks sagen og fik et nyt stort advokatfirma til at kører sagen i Landsretten.
Alt blev bevist fra vores ide, men stadig intet fra udlejers side.

Landsretten stadfæstede dekretet og vi har anket til højesteret.
NU går vi så og venter på om vi må kører sagen der.

Imellemtiden har udlejers advokatfirma som også er kurator i sagen gjort alt de kan imod mig.
Jeg er blevet meldt til politiet adskillige gange, stævnet for 750.000,- som jeg angiveligt skulle have lånt i selskabet.
Jeg blev sygemeldt med posttraumatisk stress og har nu fået en dyb depression.

Men advokatfirmaet nægter fortsat at udlevere mine private ting osv. fra lokalerne.
Vi venter fortsat på procesbevillingsnævnet, men udsigterne ser sorte ud.
Samtidig har udlejers advokat fjernet min computer samt alle firmamapper fra firmaet.
Men han påstår at det har han ikke.

Mit lille iværksætter firma havde fået oparbejdet en egenkapital på 740.000,- på 1 1/2 år i drift.
Jeg omsatte for godt 400.000,- om måneden og havde 1 fast ansat og 2 løse ansatte.

Jeg har på intet tidspunkt set dette skulle ske for mig og jeg har ikke taget ulovlige lån i selskabet
eller gjort noget andet forkert.

Advokatfirmaet er fortsat efter mig og jeg frygter konstant for, hvad de næste gang finder på.

Er der nogen derude som kan give mig nogle gode råd, som min advokat ikke endnu har givet mig?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)