<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Alt det andet om at starte virksomhed</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/16.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;At starte virksomhed er en livsstil. Iværksættere har ofte entrepreneurship i blodet, og det betyder, at det ikke kun handler om en anden måde at gå på arbejde på. Iværksættere arbejdere på skæve tidspunkter, tager på egen hånd store beslutninger og kan have meget svingende indtægt.  Det påvirker familien, ferien og boligen. I dette forum snakker vi om alle de ting og hjælper hinanden med at komme videre.  Hvis du vil finde andre selvstændige i samme situation som dig selv, så er det her det foregår.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kom inden for og få svar på dine spørgsmål om iværsætteri, feedback på dine egne problemstillinger og ideer og forretningsopstart.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Hvorfor lige mig der skal igennem alt det her?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1482299.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 10 Apr 2014 09:17:53 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1482299</guid><dc:creator>hvorformig</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1482299.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=16&amp;PostID=1482299&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Skriver herinde fordi jeg er frustreret og &amp;oslash;nsker hj&amp;aelig;lp&amp;hellip; :-(&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er en ung kvinde p&amp;aring; 28 &amp;aring;r med 2 sm&amp;aring; b&amp;oslash;rn.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I efter&amp;aring;ret 2012 flyttede min lille iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter virksomhed ind i nogle lejede lokaler.&lt;br /&gt;Udlejeren var ikke fraflyttet overhovedet og jeg ringede derfor frustreret til ejendomsm&amp;aelig;gleren.&lt;br /&gt;Ejendomsm&amp;aelig;gleren kom derud og bad udlejer ryde lokalerne omg&amp;aring;ende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Udlejer var ikke meget for at flytte, da det var banken som havde sagt at ejendommen&lt;br /&gt;skulle udlejes, da udlejers virksomheder var g&amp;aring;et konkurs (21 ud af 22).&lt;br /&gt;Udlejer havde et firma tilbage nemlig det der ejede ejendommen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Da udlejer endelig var fraflyttet ca. halvanden uge senere kunne vores hverdag begynde.&lt;br /&gt;I kontrakten var skrevet at udlejer fik et omr&amp;aring;de udenfor, som han m&amp;aring;tte opbevarer ting i.&lt;br /&gt;Tilgeng&amp;aelig;ldt skulle han s&amp;oslash;rge for at afsk&amp;aelig;rme omr&amp;aring;det og st&amp;aring; for alt udvendig renholdelse&lt;br /&gt;s&amp;aring;som snerydning og gr&amp;aelig;ssl&amp;aring;ning mm.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Vi fik som led i forhandlingerne nogle palle reoler osv for at vi tilgeng&amp;aelig;ld skulle spartle, s&amp;aelig;tte filt op&lt;br /&gt;og male 350 m2.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Efter noget tid kom vinteren og udlejer havde hverken afsk&amp;aelig;rmet hans omr&amp;aring;de eller fjernet sne.&lt;br /&gt;Vi begyndte derfor at modregne vores udgifter i huslejen. Det var forkert det ved jeg godt.&lt;br /&gt;Men vi viste ikke hvad vi ellers skulle g&amp;oslash;re. Herudover kontaktede jeg min advokat,&lt;br /&gt;for at han m&amp;aring;ske kunne hj&amp;aelig;lpe mig og udlejer med at l&amp;oslash;se vores konflikter.&lt;br /&gt;Udlejer kontaktede derfor ogs&amp;aring; hans advokat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der gik lang tid med forhandlinger frem og tilbage og udlejer kom tit ind i lokalerne&lt;br /&gt;og begyndte at r&amp;aring;be op om hvordan han ville &amp;oslash;del&amp;aelig;gge mit og mine medarbejderes liv.&lt;br /&gt;Vi betalte husleje l&amp;oslash;bende, men havde modregnet et mindre bel&amp;oslash;b til d&amp;aelig;kning af vores udgifter&lt;br /&gt;til snerydning mm. Dette var endda ogs&amp;aring; anerkendt af udlejers advokat, at det var ok indtil vi havde&lt;br /&gt;fundet en l&amp;oslash;sning p&amp;aring; problemerne.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Der blev s&amp;aring; ikke fundet en l&amp;oslash;sning og udlejer oph&amp;aelig;vede kontrakten.&lt;br /&gt;Vi skrev fluks til advokaten at det forstod vi ikke noget af.&lt;br /&gt;Men at vi selvf&amp;oslash;lgelig ikke kunne flytte hele varelageret og kontorerne p&amp;aring; 3 dage.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Et par m&amp;aring;neder efter havde vi fundet et nyt lokale og flyttet alt.&lt;br /&gt;Men udlejer kr&amp;aelig;vede en uds&amp;aelig;ttelsesforretning til trods for at vi frivilligt havde afleveret n&amp;oslash;glerne.&lt;br /&gt;Fogedretten fremsk&amp;oslash;nte uds&amp;aelig;ttelsesforretningen til trods for at vi var fraflyttet.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Der gik et par uger og vi k&amp;aelig;mpede som besat for at f&amp;aring; vores nye lager op og k&amp;oslash;rer.&lt;br /&gt;Indtil min advokat en dag ringede og fortalte at udlejer havde politianmeldt Mig, Min mand og min stedfar&lt;br /&gt;for at have stj&amp;aring;let hans reoler mm som vi havde f&amp;aring;et tilgeng&amp;aelig;ld for vores omfattende renoveringsarbejde.&lt;br /&gt;Vi har godt nok aldrig h&amp;oslash;rt fra politiet omkring dette.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Der gik igen et par uger og intet syn af vores depositum p&amp;aring; 221.000,- tilgeng&amp;aelig;ld ringede min advokat igen.&lt;br /&gt;NU havde udlejer udtaget konkurs mod selskabet. Uden at rykke for nogen betaling eller at noget var forfaldent.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Vi gik derfor i skifteretten og til f&amp;oslash;rste m&amp;oslash;de fik vi s&amp;aring; at vide at retten ville uds&amp;aelig;tte m&amp;oslash;det, da udlejers advokat&lt;br /&gt;Skulle fremsende hvad de udtog konkurs for. Der gik et par uger og min advokat rykkede for svar.&lt;br /&gt;Vi fik s&amp;aring; at vide at de udtog konkurs for fjernet inventar p&amp;aring; 235.000,- uforfalden husleje i henhold til uopsigeligheds&lt;br /&gt;perioden p&amp;aring; et &amp;aring;r frem, samt driftudgifter for den periode som l&amp;aring; forud i tiden.&lt;br /&gt;De havde dog glemt at modregne vores depositum.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Min advokat bad skifteretten om at indhente sk&amp;oslash;nsmand til at vurdere lagerreolerne og vi fremlagde beviser fra ejendomsm&amp;aelig;gleren&lt;br /&gt;om at inventaret var overdraget til os, som led i indg&amp;aring;else af lejekontrakten.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Sagen gik sin gang og udlejer fremlagde hverken bevis for at han fors&amp;oslash;gte at genudleje lokalerne, hvad hans driftomkostninger var osv.&lt;br /&gt;Ikke et eneste bevis p&amp;aring; hans fordring blev fremlagt. Han anerkendte i skifteretten at han havde modtaget depositummet p&amp;aring; 221.000,-&lt;br /&gt;Men at han ikke ville tr&amp;aelig;kke det fra konkursfordringen.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Dagen kom hvor skifteretten s&amp;aring; ringede og fortalte at nu havde de taget mit selskab under konkurs for 750.000,-&lt;br /&gt;Jeg k&amp;aelig;rede straks sagen og fik et nyt stort advokatfirma til at k&amp;oslash;rer sagen i Landsretten.&lt;br /&gt;Alt blev bevist fra vores ide, men stadig intet fra udlejers side.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Landsretten stadf&amp;aelig;stede dekretet og vi har anket til h&amp;oslash;jesteret.&lt;br /&gt;NU g&amp;aring;r vi s&amp;aring; og venter p&amp;aring; om vi m&amp;aring; k&amp;oslash;rer sagen der.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Imellemtiden har udlejers advokatfirma som ogs&amp;aring; er kurator i sagen gjort alt de kan imod mig.&lt;br /&gt;Jeg er blevet meldt til politiet adskillige gange, st&amp;aelig;vnet for 750.000,- som jeg angiveligt skulle have l&amp;aring;nt i selskabet.&lt;br /&gt;Jeg blev sygemeldt med posttraumatisk stress og har nu f&amp;aring;et en dyb depression.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men advokatfirmaet n&amp;aelig;gter fortsat at udlevere mine private ting osv. fra lokalerne.&lt;br /&gt;Vi venter fortsat p&amp;aring; procesbevillingsn&amp;aelig;vnet, men udsigterne ser sorte ud.&lt;br /&gt;Samtidig har udlejers advokat fjernet min computer samt alle firmamapper fra firmaet.&lt;br /&gt;Men han p&amp;aring;st&amp;aring;r at det har han ikke.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Mit lille iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter firma havde f&amp;aring;et oparbejdet en egenkapital p&amp;aring; 740.000,- p&amp;aring; 1 1/2 &amp;aring;r i drift.&lt;br /&gt;Jeg omsatte for godt 400.000,- om m&amp;aring;neden og havde 1 fast ansat og 2 l&amp;oslash;se ansatte.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg har p&amp;aring; intet tidspunkt set dette skulle ske for mig og jeg har ikke taget ulovlige l&amp;aring;n i selskabet&lt;br /&gt;eller gjort noget andet forkert.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Advokatfirmaet er fortsat efter mig og jeg frygter konstant for, hvad de n&amp;aelig;ste gang finder p&amp;aring;.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Er der nogen derude som kan give mig nogle gode r&amp;aring;d, som min advokat ikke endnu har givet mig?&lt;br /&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>