Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg låne 1 mio

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej amino: jeg skal opkøbe en sund og velfungerende virksomhed jeg skal låne 4mio kr

er blevet godkendt af banken til lånet men de siger jeg selv skal hoste op med 1mio kr til udbetalingen

nogle gode foreslag til at få fat i den ene milion?

på forhånd tak.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:36

Du kan prøve, at låne pengene af din familie eller venner - selvom jeg synes det er et dårligt forslag, da det virkelig er mange penge. En anden mulighed kunne være, at du lavede en ordning med den nuværende virksomhedsejer - som betyder, at du hver måned betaler X kr. i afdrag.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 13:38
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du skal købe et firma for 4 mio og intet har af det selv

tror du så du kan forrente både lånet på de 3 mio samt lånet på den første mio

Tilmeldt 9. Apr 14
Skrevet kl. 13:40

har spurgt ham ejeren om han var intra i det forslag men han er på vej på pention nu og gider ikke at indgå denne ordning

der findes måske ikke andre muligheder mvh andreas

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

savage:
nogle gode foreslag til at få fat i den ene milion?

Tag en avisrute..... eller to

Tilmeldt 9. Apr 14
Skrevet kl. 13:43

det var nu mere noget finansering jeg mente

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 13:44
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 mio forventer du næppe at låne uden sikkerhed og så er du ovre i en investor som så tager en god de af kagen. Det er i sig selv opmundrende for en investor, hvis du rent faktisk har skriftligt tilsagn fra en bank om at låne dig 3 mio personligt hvis du kommer med 1 mio selv, det burde alt andet lig betyder, at banken har vurderet projektet som realistisk, for ellers er 3 mio meget selv for dem. Alternativ, hvis de bare har sagt, lad os se på hvis du kommer med 1 mio personlig, så kan det også være en nem måde at afvise på

Det er ejer skal på pension burde ikke gøre, at han afskrev at være med i projektet, med den 1 mio som lån til dig mod betaling over xx år - for hvem siger han så let lige får 4 mio fra en anden, og så kan pensionen jo har lange udsigter

I alle fald, du skal ha fat i nogle tunge regnedrenge - De skal ha fuld indsigt i virkomhedens ved en fuld due.-diligence som virksomhedens værdi i handel og vandel kan vurderes, og dens fremtidsperspektiv tages med i regnestykket og vurdering af sikkerhed for et lån. Det vil være folk der koster .- nemt 100.000 kr hvis de skal være  med i fuld due diligence - men det vil ikke være forsvarligt bare at købe, sådan som du spørger - i den størrelsesorden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 13:53

Banken har tilsyneladende vurderet, at projektet kun er holdbart, hvis du selv kan skyde 1 million ind i opkøbet. Jeg ville tage deres ord for gode varer - og dermed ikke forsøge at finde andre steder at låne pengene, men at forhandle købsprisen ned eller lignende. Banker lever af, at foretage den slags risikovurderinger.

Hvis du alligevel finder et sted at låne den sidste million betyder det blot, at du sætter din likviditet og drift under et enormt pres, og det kan meget nemt give bagslag - med store tab til følge.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:57

savage:
men de siger jeg selv skal hoste op med 1mio kr til udbetalingen

Det kan blive rigtig meget op ad bakke. Det havde været skønt, hvis du bare kunne sige "... og jeg har selv skrabet de 300.000 sammen", men hvis du skal ud og låne hele beløbet - også til udbetalingen - så skal du godt nok have din argumentation i orden.

Ja, jeg vil også sige, hvis sælger er overbevist om, at prisen er rigtig og at han har fat i den rigtige køber, så burde han måske være villig til at hjælpe med en finansiering af en del af beløbet?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)