ja det skal du uanset hvor mange du har når vi taler personlig virksomhed eller ene ejer af selskab. Du kan se mere HER skat af 2.600 kr og som du ser betyder det at abonnement skal være over 2.300 eller noget i den stil for at det betaler sig og så skal du også rode med delt moms som du ser i linket
Så når vi snakker om mobil der kun bliver brugt til virksomheden, så ryger det under fri telefon, og så skal jeg som virksomhedsejer betale skat af det
Dette gælder vel ikke hvis der er tale om fastnet eller tager jeg fejl=?
det gælder uanset hvilken telefontype hvis du har den hjemme, men ikke for et fastnet du har i en butik eller et kontor som ikke er hjemme. Mobiler derimod vil altid udløse skat bare ved deres eksistens (nok fordi det vil være pjat at bevise den kun ligger ude på kontoret for en enkeltmandsvirksomhed eller generelt også ene ejer af lille selskab
det gælder uanset hvilken telefontype hvis du har den hjemme, men ikke for et fastnet du har i en butik eller et kontor som ikke er hjemme. Mobiler derimod vil altid udløse skat bare ved deres eksistens (nok fordi det vil være pjat at bevise den kun ligger ude på kontoret for en enkeltmandsvirksomhed eller generelt også ene ejer af lille selskab
vh John H
Hvis virksomheden ligger på en privat adresse, kan man så ikke have fast net erhvervs telefoni?
ikke uden at betale skat af fri telefon. Det er selve det at den er til rådighed og skat ikke kan kontrollere omfang for en enkeltmandsvirksomheds telefonbrug så nej
ikke uden at betale skat af fri telefon. Det er selve det at den er til rådighed og skat ikke kan kontrollere omfang for en enkeltmandsvirksomheds telefonbrug så nej
Helt så firkantet er det heller ikke, men du har ret så langt, at det handler om bevis og dokumentation for rådigheden af telefonen jvf. bl.a. mit tidligere link.
Spørgsmålet er vel ret beset, at det ikke er umagen værd at undgå en beskatning på mellem 45-60% i skat af kr. 2.600, og så reelt fratrække den samlede udgift for telefonerne.
jeg gik lidt mere efter Henrik K som mener at ex tro og love er helt udelukket i personlig virksomhed og jeg tror nu det er vanskeligt at slippe for skat af fri telefon hvis man lader personlig virksomhed betale fastnet eller mobil telefon, men i alle fald enig, tag skatten hvis omkostningen er over 2300 eller noget i den stil (da man jo reelt kommer af med de 2600 minus evt momsdel af firma delen, når selskabet selv betaler telefonen)
Jeg har mistet dit link. Kan du lokkes til at gentage link der kan indikere, at man kan ha telefon i privaten uden skat af fri telefon i personlig virksomhed vil det være fint