Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Senere køb af anparter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Fra  Reepay Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er ved at oprette et firma (aps) sammen med en anden. Mit sprg. er om man kan lave en advokat skrivelse der fra dag 1 giver en anden mulighed for senere at købe sig in i vores firma. Det er vigtigt at værdi ansættelsen bliver sat til nuværende værdi og ikke skal fastsættes om et år når han vil købe sig ind.

Må og kan man det i forhold til skat? I forhold til at AS kan man jo da man kan købe optioner til en nuværende værdi, men det er vel noget andet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja det kan en advokat fixe. I kan beslutte en kapitaludvidelse eller at I skal sælge et antal anparter til 3 mand på et tidspunkt. Prisen - hvis trediemand er regulær 3.part vil være den i aftaler - men den må ikke f.eks. være kunstigt lav så I erstatter f.eks. lønarbejde denne mand laver i et år, med at han så får lov at købe aktier for 1 krone

En advokat kan sagtens løse den med jer, Husk at få en god ejeraftale fra starten, en der tager hensyn også til problematiken med 3 manden der kommer ind, så alt .- pligter og rettigheder og evt opløsning udtræden er gjort så klart som muligt - se evt EJERAFTALE LINK 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Fra  Reepay Skrevet kl. 11:19

Hej John

Ok det lyder rigtigt godt, vi har tænkt at sætte værdien til det som vores indskud lyder på, så det burde være ok.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)