Men hvad med rent lovmæssigt – kan miinto så overhovedet bruge en evt. kontrakt imod butikken, hvor der står at butikken påtager sig ansvaret, hvis der i værste tilfælde skulle opstå problemer mellem miinto og den enkelte butik?
Hvis alting løses i mindelighed er der ikke nogle problemer med noget.
Men begynder vi at få brug for regler må disse være, at DET FULDE ansvar over for kunden ligger på Miinto. - Også eventuelle erstatningsansver. - De vil aldrig kunne fraskrive sig dette ansvar.
Miinto kan jo så fint have en kontrakt med andre om, at de dækker Miinto ind. F.eks. et forsikringsselskab, hvis der er tale om erstatningsansvar, eller en leverandør hvis der er tale om reklamationer.
Miinto har så med 100% sikkerhed en aftale med butikkerne, om at de "skubber" reklamantions- og garantiforpligtelser videre til disse. Så i teoretisk er det Miinto der hænger på den, men det er meget usandsynligt at det også er sådan i praksis.
Det vil det også være i praksis. - Ender vi i en tænkt situation med en retsag, vil det være Miinto der kan blive dømt, ikke en ad de butuikker hvis produkter de forhandler.
De vil sikkert BAGEFTER have en kontrakt der gør, at de kan sende tabet videre.