Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S under 18?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. 

Jeg er netop ved at starte virksomhed sammen med to medstuderende. Mit spørgsmål er, om det kan lade sig gøre at starte et I/S, når mine to medejere begge er over 18, mens jeg selv blot er 16?

Tak på forhånd! :-)

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:28

Ja, det kan det godt. Der er en undtagelse i loven, der giver personer mellem 15 og 18 år mulighed for at drive virksomhed på egen hånd. Dette forudsætter imidlertid, at dine forældre (eller værge) med Statsforvaltningens godkendelse tillader dette Du kan prøve at læse Værgemålsloven § 43, stk. 1. 

Håber det er svar nok :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:31

Nej du er nødt til at skulle have tilladelse fra statsamtet hvis du skal være medejer af en virksomhed. Du må godt være på lønningslisten men ikke eje det uden dispensation fra statsamtet hvor dine forældre tager ansvar for dig i forhold til din del af virksomheden som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

Det kan jo også være en overvejelse med et IVS vil jeg sige når I skal være 3 - hvis I kan få bank med som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html hvor du heller ikke må være stifter, men hvor de andre godt må stifte og senere sælge andele til dig

Uanset hvad skal I lave en god EJERAFTALE SOM I LINK - uden det kan det gå rigtig galt hvis I bliver uenige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:33

Tak! :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)