Hey Emil! Jeg hedder også Emil, og jeg er også programmør... Begyndte da jeg var på din alder. Det vigtigeste til at starte med at finde ud af hvad du gerne vil programmere... Jeg startede med at lave spil, jeg spillede meget computer på det tidspunkt så det facinerede mig utroligt meget og på den måde fik jeg en masse motivation. Det sprog jeg startede med var en arveart af C++ der hedder GML (Game Maker Language) i den Game-engine der hedder GameMaker. Derefter gik jeg igang med noget Java så jeg kunne modde spillet Minecraft, derefter bevægede jeg mig over i web-relaterede sprog som Javascript, HTML, CSS, pHp, sql, osv. Det vigtigeste for mig har været at lave programmer som jeg følte jeg kunne bruge til noget, noget der havde et formål og kunne motivere mig. Det gør den hard-core læring der er i det meget mere bærligt, det bliver slet ikke ligeså tørt og er langt sjovere at lave. Det holder dig kørende... Hvis du har brug for at tage en snak kan jeg kontaktes her på Amino, eller du kan være velkommen til at ringe til mig (42-43-89-12) Mange hilsner en Nørde-Kollega.... |