Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer om Gullaks/Adwords

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er,

Jeg har i en del tid benyttet mig af forummet og er nu næsten blevet afhængig, vi snakker her om daglige turer forbi amino - det er sku rar! :-) Takker...

Det var så min debut. Nu til mit spørgsmål; jeg er medejer af en webshop, og i den forbindelse har vi en adwords konto, som mange andre. Vi vil nu gerne have optimeret denne, fordi vi har problemer med ikke at blive vist første gange der søges på vores keywords. Men derimod først anden gang der søges på nøjagtig samme ord - strange right?

Har læst mange indlæg hvor der er anbefalinger til flere firmaer, dem har jeg taget kontakt til - jeg afventer stadig priser. Er villig til at ofre max. 4000 kr. Er det realistisk?

Har også læst om mange der anbefaler Gullaks bog om adwords der kommer med E-pusher 2.0. Den vil jeg gerne høre mere om. Er det en bog som gør en teknik-freak som mig istand til at optimere min konto selv?

Kom frisk. Tak!

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Skrevet kl. 08:26

Bare kom med de erfaringer i har om bogen... :-)

Jeg er også blevet kontaktet af et firma på mail, som ytrede sig om at 4000kr. simpelthen er for lidt. Hvilket prisleje kan jeg så forvente?

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:52

Jeg vil gætte på, at årsagen til at du ikke bliver vist på dit søgeord i Google Adwords hver gang, er at dit budget simpelt hen ikke er stort nok til at du kan blive vist hver gang.

Hvor stor budgettet skal være for at du kan blive vist hver gang, er først og fremmest afhængig af hvor meget Google-søgning, der er på dit søgeord. Dernæst er det naturligvis et krav, at du er villig til at betale et beløb pr. annonce-klik, der er højt nok til at du kan blive vist blandt de andre på side et.

Om 4.000 kr. er nok er helt afhængig af hvad beløbet skal dække. Er det det beløb, du skal betale for rådgivning, eksklusive betaling til Google - Tja, så er det måske i overkanten.

Jeg vil typisk tage et par tusind kr. for at hjælpe mine kunder i gang med en optimeret Google Adwords konto, hvor de selv vil kunne overtage styringen herefter. Det er nemlig ret simpelt, når man først er kommet i gang.

http://www.onlinewebdesign.dk/google-annoncer.htm

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:26

Der er rigtigt mange gode detaljer i adWords bogen, så den synes jeg da du skulle overveje.

Hvad der er vigtigere end om annoncen lige kommer op hver gang er, som nævnt, om du får opbrugt dagens budget. Gør du det, er det jo for så vidt ligegyldigt om annoncen kommer hver eller hver tiende gang, da du får den traffik du har bedt om. Ellers kan du som nævnt prøve at sætte dagsbudgettet op.

Mvh Jesper

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:31

Hejsa 

Grunden til, at du ikke bliver vist hver gang, er efter al sandsynlighed, at dit dagsbudget ikke er stort nok. Adwords beregner som udgangspunkt hvor ofte du skal vises i løbet af dagen for at holde dig inden for dit dagsbudget. Hvis du kan se at dit dagsbudget ikke bliver opbrugt, kan du dog sætte Adwords til at vise dine kampagner så tidligt på dagen som muligt. På den måde vil frekvensen af visningerne stige, men til gengæld risikerer du selvfølgelig at dit dagsbudget er ombrugt omkring middagstid hver dag, og at du dermed ikke bliver vist mere før næste dag.  

Hvad angår optimeringen ville 4.000 kr. nok være lige i underkanten for mig, men det kommer selvfølgelig meget an på, hvor komplekst et varesortiment du opererer med, og hvor mange kampagner, det dermed er hensigtsmæssigt at køre. Som udgangspunkt kan du dog ikke have en konsulent kørende ret mange timer for det beløb. Men så er det jo godt, at vi har Amino:)

Mvh

Jakob Simonsen 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Skrevet kl. 09:46

Ok, tak for svar. Nu forstår jeg oså hvorfor mine annoncer ikke vises hver gang.

Mit spørgsmål er nu; hvordan i sætter jeres CPC pris? Jeg har sat min til at være max. AUTO 3,5 kr. Er auto godt nok?

På alle søgeord har jeg ikke speciferet en specifik URL, jeg har dog set nogle indlæg om at google også placerer de sponsorerede links efter dette. Kan det betale sig at indsætte specifkke URL for alle søgeord?

Håber det er o.k. jeg spørger lidt om det meget diskuteret emne... Smile

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:13

Hej med dig

Jeg kan se du efterspørger folks erfaringer omkring min bog - det er jeg da også selv meget spændt på at høre :) Personligt har jeg fået meget positiv feedback på bogen. Jeg er igang med at lægge de sidste hænder på en opdateret version, hvor jeg efterkommer nogle af de ønsker folk er vendt tilbage med. Vi har desuden lige fået en ny sælger her, der også er igang med at læse bogen, og siger at det er den nemmeste gør-det-selv guide han længe har læst... og han har ingen praktisk erfaring med AdWords - så jeg skulle mene, de fleste ikke tekniknikere burde kunne finde rundt i den :) 

Vedr. visning af dine annoncer:
Du kan inde i dine kampagneindstillinger se, hvor mange visninger du går glip af (sig "rediger kampagneindstillinger" når du er inde i kampagnen). Derefter kan du under "budgetindstillinger" se det anbefalede budget. Det er som der nævnes i tråden, helt sikkert fordi du har for lavt budget. Det giver dig et overslag på, om du bør justere dit budget. 

Du nævner kr. 4000 - men ikke noget om, om det er et engangsbeløb? Hvis vi skal håndtere en kampagnen, tager vi normalt en % del af det brugte budget, for at dække vores udgifter. Et månedligt budget på kr. 4000 er for lavt til, det kan betale sig for os at arbejde med - vi skal min. arbejde med budgetter på kr. 10.000 og derover.

Du burde dog kunne finde en, der kan tage et kik på dine kampagner, og strukturere dem ordentligt, samt udvidde dit søgeordsunivers - men igen kommer det meget an på, hvilken slags webshop du har, hvor mange produkter osv. Hvis det f.eks. er 50 produkter, er både søgeords udarbejdelse og struktur et langt større arbejde, end hvis det er 2 produkter. Desuden skal du være opmærksom på, at optimering af Google AdWords ikke er en engangsfornøjelse. Når der optimeres kræver det nogle forskellige ting. Dels skal du finde ud af, om der optimeres på klik eller på konvertering. Dels skal der noget data igennem kampagnen, før der er et validt datagrundlag at optimere på baggrund af - og det bør der justeres på, efter ca. 14 dage - 1 md. alt afhængig af, hvor hurtigt du får data igennem systemet.

Hvis du får nogen til at optimere din kampagne, så vær opmærksom på, at du får:

- udarbejdet en LANG søgeordsliste som du får fremsendt!
- udarbejdet en uddybende negativ søgeordsliste.
- Din kampagnestruktur inkl. annoncegrupper osv. nogenlunde bør stemme overens med hvor mange produkter/kategorier du har på din webshop.
- Du får udarbejdet en række annocneforslag til hver annoncegruppe.
- Får opsat nogle relevante rapporter, og lærer hvordan du skal forholde dig til dem.

Send mig din mail adr. i en PB, så skal jeg sørger for du får en prøveversion af AdWords bogen.  

God dag Smile 

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:18

Vedr. din auto - lader det til du har slået budget optimizer til. Det skal du lade være med, med mindre du gerne vil have, at Google skal tjene flere penge :)

I indstillinger for søgeordsbud, skal du sætte den til "angiv maksimumgrænser" og så selv styre dit budget dagligt, såvel som dine maksimum grænser for CPC. CPC varierer utrolig meget, og går fra klikpriser på 0,60 øre til kr. 70 i øjeblikket. Så du bør ligget et sted derimellem Wink

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 10:34

Nu er Sebastian og jeg jo nærmest at betragte som konkolleger -  da vi begge arbejder med Adwords og begge er Google adwords qualified professional ... men jeg vil gerne gøre lidt reklame for hans bog som jeg bestemt synes er alle pengene værd:

• Bogen er let at gå til
  • Bogen kommer med HELT KONKRETE anvisninger
  • HEAD, BODY and tail beskrivelsen af det at arbejde med søgeord kan spare dig for tusindvis af kroner hvert år
  • Du får de værktøjer du skal bruge for selv at kunne arbejde (semi) professionelt med tingene

Bogen går i dybden med det at arbejde med Adwords og prisen er jo nærmest latterlig lille :)

Der er naturligvis et par småting hvor Sebastian og jeg ikke er 100% enige - men det går på detaljeringsgraden af kæmpe kampagner - men det er småting som ikke er andet "fagidioti"

Så hvis du spørger mig: Køb den .... NU!

og nej jeg får desværre ikke procenter af salget! 

P.s. jeg vil dog til en hver tid mene at det OGSÅ kan betale sig at få en som mig eller Sebastian til at være med på sidelinien ved større kampagner

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:26

Hej Student.

Jeg vil også lige melde mig på banen med Hjælp til AdWords

Jeg tager opgaver fra 5.100,- + moms, men har desværre noget ventetid.

Men hvis du vil skrives op, så skal du bare tage fat i mig.

Venlig hilsen, Christian

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)