Hej med dig
Jeg kan se du efterspørger folks erfaringer omkring min bog - det er jeg da også selv meget spændt på at høre :) Personligt har jeg fået meget positiv feedback på bogen. Jeg er igang med at lægge de sidste hænder på en opdateret version, hvor jeg efterkommer nogle af de ønsker folk er vendt tilbage med. Vi har desuden lige fået en ny sælger her, der også er igang med at læse bogen, og siger at det er den nemmeste gør-det-selv guide han længe har læst... og han har ingen praktisk erfaring med AdWords - så jeg skulle mene, de fleste ikke tekniknikere burde kunne finde rundt i den :)
Vedr. visning af dine annoncer:
Du kan inde i dine kampagneindstillinger se, hvor mange visninger du går glip af (sig "rediger kampagneindstillinger" når du er inde i kampagnen). Derefter kan du under "budgetindstillinger" se det anbefalede budget. Det er som der nævnes i tråden, helt sikkert fordi du har for lavt budget. Det giver dig et overslag på, om du bør justere dit budget.
Du nævner kr. 4000 - men ikke noget om, om det er et engangsbeløb? Hvis vi skal håndtere en kampagnen, tager vi normalt en % del af det brugte budget, for at dække vores udgifter. Et månedligt budget på kr. 4000 er for lavt til, det kan betale sig for os at arbejde med - vi skal min. arbejde med budgetter på kr. 10.000 og derover.
Du burde dog kunne finde en, der kan tage et kik på dine kampagner, og strukturere dem ordentligt, samt udvidde dit søgeordsunivers - men igen kommer det meget an på, hvilken slags webshop du har, hvor mange produkter osv. Hvis det f.eks. er 50 produkter, er både søgeords udarbejdelse og struktur et langt større arbejde, end hvis det er 2 produkter. Desuden skal du være opmærksom på, at optimering af Google AdWords ikke er en engangsfornøjelse. Når der optimeres kræver det nogle forskellige ting. Dels skal du finde ud af, om der optimeres på klik eller på konvertering. Dels skal der noget data igennem kampagnen, før der er et validt datagrundlag at optimere på baggrund af - og det bør der justeres på, efter ca. 14 dage - 1 md. alt afhængig af, hvor hurtigt du får data igennem systemet.
Hvis du får nogen til at optimere din kampagne, så vær opmærksom på, at du får:
- udarbejdet en LANG søgeordsliste som du får fremsendt!
- udarbejdet en uddybende negativ søgeordsliste.
- Din kampagnestruktur inkl. annoncegrupper osv. nogenlunde bør stemme overens med hvor mange produkter/kategorier du har på din webshop.
- Du får udarbejdet en række annocneforslag til hver annoncegruppe.
- Får opsat nogle relevante rapporter, og lærer hvordan du skal forholde dig til dem.
Send mig din mail adr. i en PB, så skal jeg sørger for du får en prøveversion af AdWords bogen.
God dag