Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af Dating site

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino’er

Vi er et par gode iværksætter venner som går og overvejer at udvikle et nyt dating site. Allerede her vil mange sikkert tænke, god fornøjelse, det er prøvet før og der er rigeligt med dating sites på markedet. Men alligevel, så mener vi at vi har fundet en anden vinkel at anskue dating markedet på, og det vil vi gerne prøve af.

Men først er der lige et par ting vi skal have undersøgt;

- hvad koster det at få udviklet et site, hvor og hvem kan hjælpe med det etc. Herunder også, kan det betale sig at få udviklet et site i et billigt udviklingsland (Indien, Pakistan, Bang Ladesh etc.). Er der nogen af jer der har erfaringer med udvikling af sites i udlandet, evt. har kontakter til nogen?

- et andet spørgsmål der hele tiden popper op er, hvordan opnår man hurtigt kritisk masse, så ”kunderne” synes at det er interessant at oprette sin profil. Altså hvordan får man de først mange til at oprette sig?

- og så er der lige det med markedsføringen, hvis man ikke lige sidder med et par mio. til lancering og markedsføring af sitet, hvordan får man så bedst boostet kendskabet til sitet? Det kunne være guerilla marketing etc. Vi har naturligvis tænkt i presse og pr, men kunne her godt bruge lidt input/kontakter til et eller flere pressenetværk (ikke kun i DK men også i andre lande i EU).

Håber der nogle af jer genier herinde, der har nogle gode ideer og indput til ovenstående...?

Alle kommentarer og ideer modtages

Venlige hilsner

Henrik Holm

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Alt efter hvilke krav du stille til datingsoftwaren, kan jeg sikket hjælpe dig til en rimelig fornuftig pris.

Du kan kontakte mig på daniel@d-form.dk hvis det er...

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
1) Det kommer fuldstændig an på hvor omfattende projektet er. Jeg kan anbefale dig at kontakte Morten Jensen fra Cyberfusion (www.cyberfusion.dk), han har erfaring med udvikling af dating sider og kan garanteret give en rigtig god pris.

2) Jeg tror at i skal ramme en niche, generelle dating sider der ikke satser på noget specielt er der nok af. Find noget helt specielt der kan lokke folk til lige netop jeres side.

3) Hvis i finder et unikt koncept der er opmærksomhedsvækkende nok, så er pressemeddelelser en meget billig og effektiv metode at få sit navn ud på. Tænker du på udsendelse af pressemeddelelser når du siger pressenetværk? Kig eventuelt på www.pressbox.dk og www.pressport.dk

Sørg for at være rustet rent kapacitetsmæssigt til kraftig vækst i starten - hvis jeres koncept hitter, så er der ikke plads til servernedbrud eller sløve sider pga. overbelastning, så finder folk et andet sted.
Tilmeldt 28. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey...min Moster har en Webdesign firma i Tyrkiet....hvis du evt. vil vide mere så smid en PM, så kan jeg give dig kontakt oplysninger...
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har selv skabt kontakt til en gut som vil kunne lave et community til mig for omkring 25.000 kr. Dog er detalje graden ikke diskuteret endnu. Så det bliver nok lidt mere.

Det er altså kun for programmeringen, da design delen kan jeg tildels selv lave og så har jeg nogle venner indenfor området.

Men det vil da være kanont at se hvad de prof. skal have eller folk i udlandet, i forhold til den pris.

Så følger spændt med. Så kan vi jo altid finde ud af at kontakte gutten hvis du er intresseret, hvis det viser sig at tilbudet holder.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 
Har i prøvet at lure lidt på www.hotscripts.com ??? jeg har tidligere fundet gode ting der!
 
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/29/2006 2:13:49 PM Forfatter:Henrik Holm 

- et andet spørgsmål der hele tiden popper op er, hvordan opnår man hurtigt kritisk masse, så ”kunderne” synes at det er interessant at oprette sin profil. Altså hvordan får man de først mange til at oprette sig?

 
En ide sådan lige uden kendskab til den branche er lave en form for "gevinst" til de første 2.000 - 5.000 bruger så de føler sig "heldige", og tror de har tjent noget ved det - eks. 1 års VIP medlemsskab

Venligst

René Buch

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik
 
Det er noget af et projekt du og dine venner vil sætte i gang. Og der er utrolige mange overvejelser der skal gøres før man kan gå igang med sådan en opgave.
 
- lave en strategi for hvorledes projeket skal køres
- en handlingsplan over hele projeket, således i har styr på alle aspekter af opgaven
- gerne sætte projektet op i del projekter, fx design, programmering, reklame, pr osv.
- hvem er jeres segment
- hvorfor skal de netop vælge jeres løsning i forhold til andre datingsider. altså jeres unikke egenskaber
- og meget mere.
 
Hvis der er, vil mit firma og jeg gerne gennemgå opgaven med jer, og ud fra give denne gennemgang give jer et prisleje som vil være tilpasset jeres projekt.
 
Med venlig hilsen
 
Lars Roed
Tlf: 70 20 85 51
 
Tilmeldt 16. Sep 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input, det er godt at se at netværket virker, og der er mange engageret Aminoer. 

Mht. udvikling så kigger vi lige på jeres input, anbefalinger og links. Tak for inputs.

Til Korntrold; god idé, hvis man promoverer, at hvis man er blandt de første 2000-5000 profiler der opretter sig, så laver man samtidig en konkurrence ud af det at oprette sig … først til mølle…

Til Lars Roed; jeg er meget enig i at det er et større projekt, men vi er villige til at tage kampen op. Vi ser en fordel i at komme på markedet nu. Der er mange etableret sites som vi kan lære af, men også et marked som bestemt ikke er mættet. Og ja, det gælder bestemt om at finde sin niche, eller lige det dér, man som bruger opfatter som en fordel.

Vi har tænkt os at starte i et par andre lande end Danmark i første omgang, da vi mener at Danmark er rigeligt godt dækket ind lige nu, men Danmark skal bestemt også prøves af.

Kom gerne med flere ideer til hvordan man kunne opnå kritisk masse ... det er vel egentligt et generelt problem for alle der lancerer et nyt website, både hvad angår trafik og faste kunder/medlemmer.

Er der nogen der har gode erfaringer med guerilla marketing, kunne være sms og e-mail marketing, evt. små reklame-programmer som man sender til hinanden, med det formål at promovere noget nyt? Formålet er naturligvis så cost effektiv markedsføring som muligt.

Venlige hilsner

Henrik Holm

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)