Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gammelt CVR og kapital indskud

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er pt. igang med at oprette en webshop og skal og skal i den forbindelse, CVR registreres.

Jeg er dog i forvejen CVR registreret med en gammel virksomhed, som ikke længere er aktiv hvad angår indtjening og salg.

Derfor overvejer jeg at bruge nuværende CVR og ændre oplysningerne, navn, branche etc.

Mit spørgsmål er så, hvordan skal jeg angive et kapitalindskud, når jeg gerne vil smide nogle penge ind på kontoen på nuværende virksomhed (som skal ændres), til indkøb af varelager?

Meningen med dette kapital indskud, er at de skal trækkes ud igen, når den nye virksomhed (Webshop), forhåbentlig generer et overskud.

Nogen der kan forklare mig det?

/Jim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan KUN bruge det samme CVR hvis det er personlig virksomhed - man kan ikke få flere CVR - men du har vel også 0 indberettet moms løbende i gamle CVR og så er det klar til at få ændret branche og hvad du ellers vil

I en personlig virksomhed kan man indsætte og hæve lige så meget man vil og det har ingen betydning for skat overhovedet. Det sker i status (balancen) under egenkpapitlalen som indskud og hævning privat og ikke i drift. Du kan ha nytte af at læse lidt om HVORDAN BEREGNES SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED OG HVAD MED INDSKUD OG HÆVNINGER som i linket, og nok også lidt HELT BASALT OM SKAT OG MOMS som forklarer lidt let om den slags

god vind med det   vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)