Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - skal jeg gemme min bon?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Theilsø Madsen:

Hvis i vil læse om sikkerheden har vi lavet denne side omkring det.

https://dinero.dk/om-dinero/sikkerhed/

Er problemet ikke at Dinero smykker sig med lånte fjer her? Den 3402 som der henvises til tager jo kun stilling til en brøkdel af de parametere, som der henvises til. Faktisk lige før jeg synes teksten er på kanten af markedsføringsloven......

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Theilsø Madsen:

Faktisk tager vi selv backup herudover :)

Måske en øget sikkerhed for nogen. Men kan være en svaghed. Et er at man har data i datacenter og som man markedsfører som havende en vis sikkerhed? Men at der så også lægger backup hos Amino? Hvad er sikkerheden så omkring de data.

Det er meget godt at udvikle  men som gammel revisor så ved du også at der er noget som hedder bogføringsbekendtgørelse, som stiller en masse krav til regnskabsbrugere - dem synes jeg I glemmer lidt i travlheden med at udvikle. Godt at der ikke er fokus på dette.....

/Henrik

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan er det jo altid når der sker en stor revolution i samfundet.
Lovgivning og regler halter bagefter og de nye services der kommer, skal bundfalde og finde deres plads.
Det er et nyt marked og der skal alt stille og roligt falde på plads.

Mig bekendt er der ingen online regnskabsprogrammer, der i realiteten "overholder" reglerne fra det offentlige, og de er også udarbejdet på et tidspunkt,  før det blev muligt at lægge regnskab i skyen  på den måde det gøres i dag, og er derfor ikke afpasset virkeligheden.

Så snart vil vi se, at de bliver tilpasset og dermed mulige at overholde.

Og en ting er sikkert, i Dinero er vi rigtig påpasselige med sikkerheden og dertil en af de få spillere, der rent faktisk opbevarer data i Danmark som man skal.

De bedste hilsner

Martin



 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin - jeg er ikke i tvivl om at I gør en indsats. I forhold til jeres målgruppe er der nok heller ikke den store interesse for at kontrollere dette. Men det er  et fagområde som der lægges meget vægt på når firmaer kommer op i en hvis størrelse - og det er langt inden fondsbørsen.

Som sagt synes jeg at I skulle læse den 3402 som du henviser til nok engang (den dækker i øvrigt over en gammel periode og fortæller ikke noget om sikkerheden her og nu) - og så se om den dækker alt det du siger den gør. Men okay beklager kritikken, hvis der er lavet en ny inden for de sidste par måneder....

Så er det ikke regnskabsprogrammerne der har et problem i forhold til lovgivningen. Det er ene og alene brugernes ansvar. Så det er ikke det der ødelægger din nattesøvn.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Theilsø Madsen:
Uden det skal blive nørdet så bliver der virkelig taget mange backups :)

Har I en process hvor I tester disse backups? En ting er at der bliver taget backup, men kunsten består i at kunne reetablere fra en backup. Jeg har hørt mange eksempler på at "jo jo vi tager da backup" men når det så har været nødvendigt så har backuppen været istykker og ikke kunne reetableres. Så jeg mener at det er lige så vigtigt at I har en process hvor I direkte indlæser en backup på et lukket system og kontrollerer at alt i den virker.

Den process er ikke noget der skal gøres én gang per år, men efter en fast procedure så I er 100000% sikker på at det virker efter hensigten.

Fra Denmark
Tilmeldt 6. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Dinero Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, vi laver en fuld restore af data som en del af vores test procedure sådan at database restore og data indgår som en naturlig del af vores automatiserede test. Vi er derfor sikkre på at data rent faktisk kan genskabes hvis der skulle opstå problemer i den retning.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Nikolajsen:
Ja, vi laver en fuld restore af data som en del af vores test procedure

Godt at høre :)

Fra Denmark
Tilmeldt 6. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Dinero Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Som sagt synes jeg at I skulle læse den 3402 som du henviser til nok engang (den dækker i øvrigt over en gammel periode og fortæller ikke noget om sikkerheden her og nu) - og så se om den dækker alt det du siger den gør. Men okay beklager kritikken, hvis der er lavet en ny inden for de sidste par måneder....

3402 rapporten bliver udarbejdet på baggrund af en bagudrettet periode. Dvs. at rapporten her er udarbejdet på baggrund af perioden 15/6-12 til 15/6-13. Den gælder et år frem, og er derfor gældende frem til Juni i år.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

En revisors 3402-erklæring gælder kun den periode som erklæringen omfatter (2012 - 2013). Den siger alene noget om fortiden og siger ikke noget om virkeligheden nu og så anfægter jeg at den ikke er så dækkende som Dinero giver udtryk for under deres side om sikkerhed. Erklæringen kan faktisk næsten ikke blive mere skrabet end den er.....

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så er det vel ret beset heller ikke en certificering, som omtalt i sikkerhedsafsnittet.

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)