Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lukke virksomhed inden jeg overhovedet er startet op

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude:)

Jeg er iværksætter, men en helt ny af slagsen og er derfor grøn på mange områder. Jeg har i lidt over en måned været i gang med at starte min egen webshop op og har i den forbindelse også fået oprettet mig som virksomhed med cvr nummer og momsregistrering. Inden jeg har gjort dette, har jeg fundet min nye leverandør og hørt til diverse handelsbetingelser, hvilket passede fint ind i mine planer. Dog har jeg lige fået nyheden om, at for alle nye kunder hos leverandøren, skal man på første ordre bestille varer for et minimum beløb som overstiger ret meget de planer, jeg havde om at starte min webshop op og står faktisk i den situation at jeg ikke vil køre videre med projektet. 

Okay nu til spørgsmålet: Jeg har andre projekter i støbeskeen, som kræver at blive oprettet som virksomhed. Kan jeg uden videre lukke min nye virksomhed, uden at det vil gøre det besværligt for mig at starte nye virksomheder op senere i år eller vil det få nogle konsekvenser?

Hvis nogle har link, som kan hjælpe mig på vej, vil det også være en stor hjælp

på forhånd tak!:) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57

Hvis du er rimelig sikker på, at du behøver virksomhed senere i år, så er det fjollet at lukke. Så skal du bare nu efter hvert kvartal huske at 0 indberette moms (let når du er logget på skat - test at logge på). Så er der ikke andet du skal - ud over jo at udfylde udvidet selvangivelse men det vil du jo ha behov for når du skriver du får behov for virksomhed

Alternativ kan du lukke og det vil sige afregistrere for moms og her link om det fra skat med link til at lukke hos virk.dk https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645682 

Så skal du stadigt 0 angive moms for første kvartal hvor du jo havde virksomhed og når du stifter igen senere i år eller næste år er det stadigt gratis og du får helt samme CVR nummer¨

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59

Hvis du er rimelig sikker på, at du behøver virksomhed senere i år, så er det fjollet at lukke. Så skal du bare nu efter hvert kvartal huske at 0 indberette moms (let når du er logget på skat - test at logge på). Så er der ikke andet du skal - ud over jo at udfylde udvidet selvangivelse men det vil du jo ha behov for når du skriver du får behov for virksomhed

Alternativ kan du lukke og det vil sige afregistrere for moms og her link om det fra skat med link til at lukke hos virk.dk https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645682   og her i letlæst form noget mere og links om at lukke virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/lukkeSelskab.html 

Så skal du stadigt 0 angive moms for første kvartal hvor du jo havde virksomhed og når du stifter igen senere i år eller næste år er det stadigt gratis og du får helt samme CVR nummer¨

vh John H

Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:12

Hej John 

Tak for det hurtige svar

De projekter jeg tænker at realisere senere i år, har intet med denne virksomhed at gøre. Det er helt andre projekter, som også kræver at de bliver oprettet som virksomhed. Så skal jeg vel lukke denne nye virksomhed, når jeg ikke får brug for den mere? og jeg kan uden problemer oprette nye virksomheder, der intet har med denne at gøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22

det har ingen som helst betydning om de har med projektet eller nye at gøre eller et eller flere andre og du kan kun ha EN enkeltmands uanset hvad som det er - bare med hver sin branche kode - Det er mere om du synes det er besværet værd at lukke når du alligevel skal 0 indberette moms og ha udvidet selvangivelse og mener du skal bruge virksomhed senere i år

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:40

Hej og fedt du vil være iværksætter.

Jeg undre mig bare over du vil droppe hele dit projekt pga. en finansering som ikke holder, altså at du skal bruge lidt mere end du havde afsat, hvis nu du blev en succes med shoppen ville du se tilbage med glæde over du tog den chance og investerede alle kroner i det ? Man kommer ud for lige meget hvad man laver at på et tidspunkt skal der investeres i fremtidig indtægt, ikke noget som giver nu og her men som på den lange bane giver mere. Som de kloge siger "you have to spend Money to earn Money"

Det skal ikke opfattes som et surt opstød bare et lille puf om at man ikke skal give op pga. lidt modgang :)

Held og lykke med dine projekter

vh Jacob Dalgaard

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 08:36

Man kan vel afmelde momsregistreringen??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)