|
Jeg skal have et 50"-fladskærms-TV (gerne Samsung) og er virkelig kommet i tvivl om det skal være LCD eller Plasma, når vi er oppe i den størrelse. Jeg har læst mig frem til forskellige meninger og ved hverken fra eller til. Er der nogen der har nogle gode argumenter og/eller modargumenter? Klaus |
Plasma eller LCD?
|
Søg eventuelt på flatpanels.dk, der er rigtigt meget god information at finde der inde. |
Den side forvirrede mig faktisk mere end den gavnede! Klaus |
|
Jeg ville aldrig købe plasma. Holdbarheden er for ringe, og det har flere producenter også erkendt. Sony har eksempelvis helt droppet plasma og laver nu kun LCD fladskærme. Fordelen ved plasma var primært, at det var billigere at producere i store størrelser, men efterhånden tror jeg ikke at der er den store forskel længere. Plasma skulle godt nok være bedre til at vise farven sort, hvilket typisk er et problem for fladskærme. Men jeg har set LCD skærme gøre det ligeså godt som nogle plasma. Man får vel hvad man betaler for... mvh Carsten
|
|
Køb klart et LCD-TV - med indbygget digitaltuner, så får du helt klart er godt billede. Plasma har også den "bagdel" at man kan se lys/genskær i den, hvilket man ikke kan på et LCD-TV og derudover er en plasmaskæm meget mere følsom (og bruger også mere strøm).. |
// Jesper Skov
|
|
|
|
|
|
|
Selvfølgelig skal signalet man modtager være digitalt - men det sender dr og tv2 jo også ud i, og har man kabel tv - eller smart YouSee, er det vist heller ikke noget problem. Ydermere bliver der jo også lukket for det analoge signal i år 2009 - og ved at købe et tv med indbygget digital tuner, undgår man at skulle købe en lille træls boks eksternt. |
// Jesper Skov
|
YouSee som du nævner sender i øvrigt via DVB-C så vidt jeg ved, mens størstedelen af de indbyggede tunere er DVB-T tunere, hvilket vist også er grunden til at de og mange andre udbydere sælger deres digitale signal sammen med en modtagerboks. At der skiftes til digitalt signal senere er ikke ensbetydende med at du er sikret ikke at skulle have en ekstern boks, når det ikke er fastlagt hvilken standard der vil blive anvendt i fremtiden for digitalt TV. Du kan derfor nemt blive tvunget til at købe nyt tv, en ekstern tuner eller andet udstyr for senere at kunne modtage digitalt tv (eller bare at anvende en modtagerboks fra udbyderen af TV signalet), afhængig af hvilken standard det ender med. |
Bliv gratis medlem