Hej Jeg står og skal gerne prøve at etablere en virksomhed fra bunden(ja, sjovt nok(:b)). Men jeg bliver altid frustreret når jeg tænker på registrering, regnskab osv.. Hvordan skal man starte en virksomhed, regnskabsmæssigt?!! Skal man have fat i en Revisor og spørge om råd, før man etablerer og registrerer sig. Eller efter.. Måske skal man selv lave regnskaberne. Men hvad indebærer det. Godt nok har jeg Virksomheds Økonomi på min skole(HHX), men der bliver alt taget i bidder. Jeg vil bare gerne have, se et konkret planlægningsprogram. fx. Først skal man x Så skal man y Derefter er det vigtigt at man z
Og så videre..
Jeg vil samtidigt gerne høre, om folk vil anbefale revisor, eller om det er nemt nok, selv at klare ærterne. Og hvis man vælger første, hvor meget koster det CA. med en revisor?! Årlig basis.
På forhånd tak. Håber I forstår mit spørgsmål, hvis ikke.. Spørg mig, gerne! /Yngvi |
Der er ikke noget krav til revisor ved personlig ejet virksomheder. Der er der dog til ApS A/S, når balancen når en vis størrelse (ikke ret stor).
Du kan evt. henvende dig til dit lokale erhvervsrådet. Både i Mariager og Viborg er det mulig at få nogle gratis rådgivningstimer med f.eks. revisor, advokater og andre.