Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med regnskab, revisor?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej

Jeg står og skal gerne prøve at etablere en virksomhed fra bunden(ja, sjovt nok(:b)). Men jeg bliver altid frustreret når jeg tænker på registrering, regnskab osv.. 

Hvordan skal man starte en virksomhed, regnskabsmæssigt?!! Skal man have fat i en Revisor og spørge om råd, før man etablerer og registrerer sig. Eller efter.. Måske skal man selv lave regnskaberne. Men hvad indebærer det. Godt nok har jeg Virksomheds Økonomi på min skole(HHX), men der bliver alt taget i bidder. Jeg vil bare gerne have, se et konkret planlægningsprogram.

 fx.

Først skal man x

Så skal man y

Derefter er det vigtigt at man z

 

Og så videre..

 

Jeg vil samtidigt gerne høre, om folk vil anbefale revisor, eller om det er nemt nok, selv at klare ærterne. Og hvis man vælger første, hvor meget koster det CA. med en revisor?! Årlig basis.

 

På forhånd tak. Håber I forstår mit spørgsmål, hvis ikke.. Spørg mig, gerne!

/Yngvi 

Dbh. Yngvi

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget krav til revisor ved personlig ejet virksomheder. Der er der dog til ApS A/S, når balancen når en vis størrelse (ikke ret stor).

Du kan evt. henvende dig til dit lokale erhvervsrådet. Både i Mariager og Viborg er det mulig at få nogle gratis rådgivningstimer med f.eks. revisor, advokater og andre.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 Mange tak for svaret.

 Jeg leder også efter nogle standard råd, som man kan følge til etablering af virksomhed. Hvilke ting man især skal være op mærksom på og andet. Så man ikke kommer ud et sted man ikke kan bunde, allerede fra start!

Dbh. Yngvi

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi K.:

 Jeg leder også efter nogle standard råd, som man kan følge til etablering af virksomhed. Hvilke ting man især skal være op mærksom på og andet. Så man ikke kommer ud et sted man ikke kan bunde, allerede fra start!

Netop derfor vil jeg anbefale dig at tage mod alt den gratis rådgivning du kan få. Jeg ved ikke om du kender f.eks. 100 svar.dk, www.virk.dk. Der ud over kan du mange steder på internettet downloade skabeloner til en forretningsplan og budgettet. Ved at lave en forretningsplan, (evt. ud fra en færdig skabelon) får du sikkert svar på det du efterlyser.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen..

 

tror jeg har det svar jeg skal bruge for nu ;)..

 

Thank you !!  

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)