Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patentdomstol vil tage livet af iværksættere og start-ups.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn og Robin

Jeg har sendt denne PM ud i dag til Information, TV2, DR, EB og Journalistforbundet.

http://www.amino.dk/forums/t/228838.aspx

Hele korrespondancen er vedhæftet mailen. Det er helt tydeligt, at de bare vil skrive "Vi har 7 arbejdsdage til at behandle din klage bla bla" eller lignende og så trække tiden ud. Hvis I kender en journalist eller lign, som I kan forwarde til, er det en stor hjælp.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
"Vi har 7 arbejdsdage til at behandle din klage bla bla" eller lignende og så trække tiden ud. Hvis I kender en journalist eller lign, som I kan forwarde til, er det en stor hjælp.

Der tror jeg nu lige du er forkert på den, normalt behandles klager over manglende aktindsigt hos ombudsmanden meget hurtigt, da det ofte er sager der er meget vigtige.  Du kunne jo prøve at ringe til dem og forklare sagens sammenhæng, so er jeg ret så sikker din klage bliver hastebehandlet.

Forstår i øvrigt ikke hvorfor du ikke kontakter nogle journalister på nogle af de seriøse medie såsom weekend avisen eller ingeniøren??

Ravn

Fra Helsingør
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 26
Fra  SETA Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Find nogle tidligere EU-artikler fra de pågældende aviser og ring DIREKTE til den journalist.

Så ender din henvendelse ikke med at blive skrottet af en "first point of entry" medarbejder.

-Træt af administrative tidsrøvere? -Brug for hjælp til bogføring eller økonomistyring? Kontakt SETA i dag - info@seta.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn og Robin (og tillykke med dagen)

Lige for at give jer en follow-up, så gider jeg ikke gå videre via ombudsmanden, for hele Erhvervs- og Vækstministeriets materiale er så betændt og manipuleret jeg kan gætte mig til hvad det indeholder.

Check f.eks. dette:

  • Der er 762 danske virksomheder, som har patenter. Det er tal, der er trukket fra EPO direkte og vi har en komplet liste (inkl. alle andre + patentansøgninger)
  • Erhvervs- og Vækstministeriet har 968 virksomheder med i deres Patentredegørelse, altså har de 206 flere virksomheder end der reelt har patent.
Derfor tør jeg godt gætte på, at Patent- og Varemærkestyrelsen har taget alle virksomheder med patent + alle der har ansøgt over en 5-årig periode (men altså ikke fået patent) og så bare puljet. Det gør det også nemmere for dem at nå frem til at 88% er SMV, men nu kommer det værste:
De har alle sygehuse, alle universiteter, Mærsk, Arla, Carlsberg, DONG med på listen, hvor de har sammentalt virksomhedernes ansatte og deres eksport.
Det er de tal alle ja-politikerne bruger og hvor absurd er det??? Er der patent på undervisning, på sundhed, på mælk, øl, olie og energi? 
Mon alle de ansatte i ovenstående virksomheder bliver fyret, hvis vi stemmer nej? Eller mon disse virksomheder kan finde 6.000 kroner og alligevel klare skærerne?.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden "sjov" ting er, at det er mig, der har beregnet at 0,3% af virksomhederne har patenter (så 99,7% ikke har) som jeg lavede en grafik på. Jeg har set andre bruge tallet.

Det viser sig nu at være forkert, for jeg brugte Erhvervs- og Vækstministeriets tal fra Patentredegørelsen for at undgå diskussion om det var rigtigt fra ja-siden.

Men det korrekte tal er altså 0,2%.

Så 99,8% af alle danske virksomheder kan kun sagsøges i patentdomstolen. Derudover skal den skattefinansieres og ingen ved hvad det kommer til at koste (har spurgt Ministeriet).

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er faktisk ret sørgeligt - det er tydeligt for enhver, som har sat sig ind i sagen, at patentdomstolen er en ret skidt ide for mindre virksomheder og selvstændige. Alligevel får sagen 0 omtale i pressen og medierne - andet end de sædvanlige reklamer om, at den vil skabe "vækst og arbejdspladser".

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Alex Burmester:

Det er faktisk ret sørgeligt - det er tydeligt for enhver, som har sat sig ind i sagen, at patentdomstolen er en ret skidt ide for mindre virksomheder og selvstændige. Alligevel får sagen 0 omtale i pressen og medierne - andet end de sædvanlige reklamer om, at den vil skabe "vækst og arbejdspladser".

ja

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Helsingør
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 26
Fra  SETA Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er trist. Tror desværre løbet er kørt og den bliver stemt igennem.

Der kommer aldrig en reel debat om domstolen, da den drukner fuldstændig i EP-kandidaternes egen selvpromovering.

Synes det mest ærgelige er, at en lang række erhvervsorienterede interesseorganisationer er sprunget i med begge ben og anbefaler et ubetinget ja.

-Træt af administrative tidsrøvere? -Brug for hjælp til bogføring eller økonomistyring? Kontakt SETA i dag - info@seta.dk

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Robin, 

De har sat sig på dagsordenen med alt deres "hjælp" til SMV og iværksættere, som de aldrig har talt med. De har Dansk Industri's betalte datterselskab, Dansk Iværksætter Forening til at anbefale ja. En ting man kan gøre som iværksætter er: 

Gå ind på min https://facebook.com/patentdomstol og skriv en kommentar om at du er iværksætter og imod patentdomstolen. Det hjælper med at bryde billedet om at "alle virksomhederne er for".

Jeg er i dag blevet kontaktet af nogle folk, der skal lave noget interview og mangler en virksomhed. Sagen er, at hvis en virksomhed (ikke it) skal stille op, så skal de dels have enorm viden om emnet og derudover tale imod alle regeringsbærende partier og arbejdsgiverorganisationer. Samtidigt vil de blive taget til indtægt for at hjælpe Messerschmidt. Og dét på et tidspunkt, hvor alle virksomheder tror det kun handler om at "forsimple" noget bureakrati for de 0,3% der har patenter. Det er helt galt.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)