Hej Kære Medlemmer
Jeg og en kammerat står og har oprettet et ApS selskab hvor vi 2 har A-anparter ud over det har solgt B-anparter til kurs 200 Vil bare ha hjælp til hvilke kontiér og modkontiere jeg skal bruge i nederstående tilfælde...
Nu kommer så alle mine spørgsmål:? 01)Hvordan bogføre jeg B-Anparternes Indskud på 1000 kr. (bankkonto) med en anpartsværdi på 500 (kurs 200) der er solgt 50 stk. til en total pris på 50000 kr. men en anparts værdi på 25000 Kr. total 02)Hvordan bogføre jeg Vores A-Anparter
03)Hvordan Bogføre jeg en donation på 5000 kr. (Bankkonto) som vi har modtaget (og er denne skattepligtig)
Så når det hele er bogført ser det så sådan her ud??
|
jeg ville i det scenarie ofre en revisor, det kan ikke koste mange basseøre at få det rent og der kan være en del andet¨
Alt indskudskaptial skal i det omfang det er ApS kapital ende på egenkapitalen også apportindskudet som så skal nedbringe ApS kapitalen når det næste år nedskrives osv
Donationen skal - alt andet lig ind via drift og dermed være skattepligtig
Stiftelsesomkostninger hvis der er nogen sådan, skal hvis de betales af selskabet - tillægges regnskabsresultatet igen i skatteregulering da det ikke giver fradrag til skat, men momsen giver momsfradrag for nu at komplicere lidt
ApS ejerne og deres fordeling skal fremgå af selskabets ejerbog som altid skal kunne fremlægges
vh John H