Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Bogføring af vores OpstartsKapital ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Greenland Simulation Center ApS Skrevet kl. 04:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kære Medlemmer

Jeg og en kammerat står og har oprettet et ApS selskab hvor vi 2 har A-anparter ud over det har solgt B-anparter til kurs 200

Vil bare ha hjælp til hvilke kontiér og modkontiere jeg skal bruge  i nederstående tilfælde...

Nu kommer så alle mine spørgsmål:?

01)Hvordan bogføre jeg B-Anparternes Indskud på 1000 kr. (bankkonto) med en anpartsværdi på 500 (kurs 200) der er solgt 50 stk. til en total pris på 50000 kr. men en anparts værdi på 25000 Kr. total

02)Hvordan bogføre jeg Vores A-Anparter
Part 1 (kontant indskud 62500 KR) kurs 100,
Part 2 (apportindskud Hardware udstyr simulation værdi 62500 Kr.) Kurs 100 (dette udstyr skal afskrives hen over 5 år linear)

03)Hvordan Bogføre jeg en donation på 5000 kr. (Bankkonto) som vi har modtaget (og er denne skattepligtig)

Så når det hele er bogført ser det så sådan her ud??
(det her kan jeg godt selv regne ud) men hvordan jeg laver de forskellige posteringer og hvor hen, vil jeg gerne have hjælp til, håber den findes der ude?

Banklikvider 117.500,00 Kr.
Anlægsaktiver(Simulator) 62.500,00 Kr.
Aktiver Total 180.000,00 Kr.

Anpartskapital 150.000,00 Kr.
Overkurs 25.000,00 Kr.
Donering 5.000,00 Kr.
Passiver Total 180.000,00 Kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville i det scenarie ofre en revisor, det kan ikke koste mange basseøre at få det rent og der kan være en del andet¨

Alt indskudskaptial skal i det omfang det er ApS kapital ende på egenkapitalen også apportindskudet som så skal nedbringe ApS kapitalen når det næste år nedskrives osv

Donationen skal - alt andet lig ind via drift og dermed være skattepligtig

Stiftelsesomkostninger hvis der er nogen sådan, skal hvis de betales af selskabet - tillægges regnskabsresultatet igen i skatteregulering da det ikke giver fradrag til skat, men momsen giver momsfradrag for nu at komplicere lidt

ApS ejerne og deres fordeling skal fremgå af selskabets ejerbog som altid skal kunne fremlægges

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)