Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud i virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske kort:

Jeg har et lille bijob hvor jeg sælger lidt hestefoder, jeg har cvr nr, indberetter moms osv.

Sidste år gav firmaet et lille overskud 5000,- der skal jeg vel betale skat af overskudet?

eller kan man bruge pengene til nogle forbedringer i firmaet? feks renovering af butik mm.

tak for svar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52

Du kunne ha brugt det sidste år - hvis det var på forbedringer men ikke ændre sidste års resultat med noget nu. Du husker at dit lager skal gøres op og flyttes for forbrug drift til varelager status så du ikke bare trækker indkøb fra men kun faktisk brugte varer. Mere for at du er klar med alt, da skat har udmeldt fokus netop på mindre lidt lyst drevne forretning - så er det godt at ha alt i orden

vh John H

Tilmeldt 9. Feb 11
Skrevet kl. 10:57

tak for svar

jeg er ikke helt stærk i alt det her, men jeg køber vare sælger vare, indberetter købs og salgsmoms, og har et årsregnskab, det er sådan ca det jeg har gjort.

jeg bruger min private telefon og har foderet stående hos mig selv/privat.

rikke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09

det er helt korrekt med at indberette købs og salgsmoms MEN - du må ikke bare trække dit varekøb fra. Det varelager du har liggende 31/12 så skal du gøre op i kr og øre og det skal så, hvis du bare har taget det som udgift når du køber det, lægges til dit overskud til skat. Om du har penge i banken eller i varelager er samme sag, det er ikke en udgift før lageret forsvinder (ved salg)

vh John H

Tilmeldt 9. Feb 11
Skrevet kl. 11:25

nej for søren da , jeg "tør" slet ikke trække noget fra, og har ikke gjort det, ikke engang en sækkevogn.

men jeg ved heller ikke hvordan man gør det så det er jo meget nemt:=)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)