Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække de 80.000 i Kapital ud af banken i et Aps?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Som de fleste herinde nok ved, skal man havde 80.000 stående på en konto i kapital hvis man skal oprette et ApS.

Jeg tænker bare over om det er muligt at tage pengene ud af kontoen? Altså hvis jeg laver et firma nu og tager pengene ud i morgen. Er det muligt?

Fra Århus C.
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:50

Hej Gonto,

Du kan ikke trække indskuddet ud af et ApS med mindre du lukker (likviderer) selskabet. Gør du det, er der tale om et anpartshaverlån, hvilket er ulovligt.

Det svarer til, at du køber aktier for 80.000 kr i f.eks. Nordea - her er har du bare kontrol over virksomheden.

Med venlig hilsen

Mathias F. 

Mvh. Mathias Friis

Jeg laver tekstarbejde på freelanceniveau med en grundlæggende forståelse for nøgleordanalyse og SEO.

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 21:50

Du kan hive dem ud og bruge på inventar, råvarer eller andre køb eller ydelser der har med din virksomhed at gøre.

Du må ikke hive dem hjem på din privatkonto.

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 21:52

Det er iøvrigt ændret til et krav på 50.000 kr. her fra årsskiftet :-)

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Århus C.
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:53
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Korrekt! Det havde jeg da glemt ;o)

Mvh. Mathias Friis

Jeg laver tekstarbejde på freelanceniveau med en grundlæggende forståelse for nøgleordanalyse og SEO.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46853
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04

du skal også være opmærksom på, at kapitalen ikke bør gå ned på noget tidspunkt og aldrig må halveres uden der skal generalforsamling med mere til

Du kan derfor heller ikke bare købe ydelser uden at forvente at få tilsvarende indtægt ind igen, men gerne noget der har blivende værdi. køber du til forbrug skal du løbende ha en indtægt der gør at kapitalen ikke falder til under halv, og jo helst i virkeligheden bevares

Stifter du, og køber med det samme af dig selv, risiker du ganske meget idet kreditorer så kan sidestille det med ulovlig apportstiftelse og du kan få personligt ansvar.

Sats derfor på at ha indtægter som dækker udgifter, og skal du spise kapital i begyndelsen så sats på ikke at komme under halv

Kravet i dag er korrekt 50.000 men man kan ikke bare hæve 30 hvis man har stiftet med 80

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)