Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til hvordan man ændre virksomhedsform Enkeltmandsvirksomhed -> IVS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp, prøv en gang at hør denne problemstilling:

For en måedestid siden stiftede jeg en enkeltmandsvirksomhed med henblik på at det var mig alene som skulle køre showet. (Der er ingen salg sket i virksomheden, da vi ikke er gået online i nu.)

Så sker der det, at en jeg kender kommer og fortæller mig at han gerne vil investere i min virksomhed så han kommer til at eje 49% af den.

Det giver jo så den nye problemstillig, at vi nu bliver 2 ejer, og at enkeltmandsvirksomheden ikke er en mulighed..

Hvordan ændre jeg min enkelmandsvirksomhed til et IVS, er der nogle som kan hjælpe mig med hvad jeg konkret skal gøre af ændringer?

Ser meget frem til at høre fra jer :)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:26

Mit råd ville være, at tage fat i en advokat som kan lave jeres papir korrekte. Derudover er det yderst, at I også får skrevet ned hvem der gør hvad I virksomheden, hvem der bestemmer hvad og hvad der sker, hvis man ikke lever op til dette. Ydermere bør der også stå, hvordan man evt. kan komme ud af samarbejdet.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42

Du kan ikke ændre den. Et IVS SOM I LINK kan kun kontantstiftes - ikke fra et ændret noget som helst andet. Du må lukke dit personlige (eller beholde det sideløbende) og kontantstifte et IVS sammen med den nye partner - og dette kan så købe aktiver over fra dit personlige (som ikke må beholde noget du har købt og fratrukket - med mindre det forsætter). Du sælger over til markedspris eller ny pris hvis det er nye ting.

Hvis du forsætter det personlige sælger du enkeltdele over med moms, hvis du lukker det, sælger du samlet aktiver over på faktura med hver ting specificeret og uden moms.

Jeg er enig med KennM I, at det kan være klogt for begge parter at få en advokat ind over. For køber i sagens natur for at undgå at du med 51% bare kan køre alt helt uden hensyn til ham, og i det hele taget for at regulere, hvordan I forholder jer hvis en vil ud - forkøbsret - pligter og rettigheder. Se gerne APS AFTALE LINK som forklarer denne meget vigtige del af et sådan samarbejde. At være uden en sådan er som at sejle på en armeret sømine.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)