Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring til lysstøberi i jammerbugten

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg skriver herinde, fordi jeg ønsker at hjælpe mine gamle med at finde et nyt forsikringselskab til deres lysstøberi.

Mine forældre er selvstændige, og er desværre kommet i den triste situation, at deres nuværende forsikringselskab har sendt dem et brev, som pålyder at alle forsikringer tilknyttet lysstøberiet vil blive ophævet.

Forsikringsselskaber er dog under jurdiske foranstantninger, som gør at kunden er sikret i en 'vis grad'. Med dette skal der forstås, at forsikringsselskabet ikke blot kan opsige en kontrakt, men istedet kan de hæve prisen - for derved at håbe kunderne selv 'flygter'. 

Grunden til at jeg rådsøger mig herinde, er at mine forældre har forsøgt at finde et nyt forsikingselskab i over et år. De har kontaktet et utal af forsikringsselskaber, som angiveligvis ikke ønsker at få lysstøberier som kunder. Dette skyldes at lysstøberier er en højrisikabel kategori, hvor der de sidste år er sket en række katastrofale uheld både indlands såvel som udenlands. Dette har ført til at forsikringsselskaberne er tilbageholdende, påtrods af, at man overholder samtlige sikkerhedsforanstantninger. 

Hele denne situation har ført til at butikken tilnærmer sig et punkt, hvor der kun er én udvej: lukning. Dette skyldes naturligvis de økonomiske forpligtelser, hvor forsikringspriserne overhaler de repræsentative indtægter. 

Råd, muligheder, eller blot en diskussion på området tilgodeses.

Med Venlig Hilsen
Jimmi Nielsen. Ejer af Excelautomation 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)