Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gælder en virksomhedspant ved renter på kons. varer???

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 21. Dec 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

For 2 år siden lavede min daværende butik en aftale med en leverandør. Aftalen lød som følger: han fylder min butik med varer og der blev afregnet som der blev solgt til. Varerne stod rentefrit hos mig og jeg skulle kun betale for varerne.

Desværre lagde hans firma renter på, men han lovede at de blev slettet.  Der var blot tale om en fejl som der skulle rettes op hurtigst muligt. Da jeg lukkede min butik for et år siden krediterede han de sidste varer og der stod et rentebeløb på ca 150.000,- tilbage, igen lovede han det slettet og nu hørte jeg ikke mere fra ham i et år....lige indtil for 1 mdr siden. Hans firma var gået konkurs og nu vil kurator have pengene ASAP fra mig da der var virksomhedspant i de varer han havde leveret til mig.

Men gælder et virksomhedspant i påløbende renter, eller er den kun gældende på varerne???

Håber i kan hjælpe mig da jeg gerne ville have lukket sagen.

Og ved godt jeg skulle have hans ord på skrift, men  men  men.....når det går stærkt og man stoler på hinanden smutter der desværre nogle skriftelige aftaler i ny og næ.

Vil det kunne hjælpe noget rent juridisk hvis ejeren af det konkursramte firma fortæller kurator at vi havde en aftale om nul renter??

Mvh

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)