Findes der et godt råd til at komme ud af dette investeringsforhold, og finde et nyt, da jeg fornemmer at det går den forkerte vej – også familiært! Konceptet og ideen holder hele vejen og der er fin respons fra kunder og leverandører. På forhånd tak. |
Forhåbentlig har I sørget for at udarbejde en anpartshaveroverenskomst, således I rent juridisk kan komme af denne problemstilling efter nærmere aftalte vilkår.
Hvis din broder (investor) er interesseret i at komme ud af selskabet, så er eneste mulighed umiddelbart at købe ham ud. Det kan enten ske af dig selv privat, hvorefter du evt. kan videresælge til en tredje part, eller ved at investor selv videresælger til tredjemand.
Lånet som investor har stillet, ønskes formentlig også indfriet, hvorfor du bliver nødt til at få nye investorer ind med den fornødne kapital.
Min umiddelbare opfattelse er, at hvis investor er en dreven forretningsmand, har han umiddelbart også rutine til at vurdere, om der er tale om en solid og fornuftig investering på sigt. Umiddelbart ville jeg synes at i på baggrund af august-september skal vælge at se tiden en smule an. Hvis investor fortsat ikke mener investeringen udvikler sig hensigtsmæssigt, så må I tage tingene op til revurdering.
Held og lykke!
Mvh. Karsten