Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af investor

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
I april overtog jeg et skønt hus i en dejlig og populær del af byen. Huset udlejes til selskaber og som møde/kursus/foredrags faciliteter. Virsomheden er et aps, hvor jeg har skudt 100.000 kr i og min investor 100.000 også, derudover til afståelse/inskud er der et lån i et af investors investeringsfirmaer.Som en begyndelse forelagde jeg ide, forretningsplan og koncept til investor - udelukkende for at få råd og vejledning. Men han (og partner)  viste sig interesseret og ville gerne gå med i projektet - dette krævede ingen overtalelse. Investor er en dreven forretningsmand med stor succes og mange virksomheder der expanderer. Nu er det sådan at investor også er min bror - og netop dette forhold begynder at slide på hele konceptet! Til daglig tager han sig af at sørge for at økonomien kører og jeg står for den daglige drift, salg, markedsføring osv. Virksomheden er ikke oppe på fuld kraft endnu - april og maj blev brugt til renovering, juni og juli er rimelig stille i denne branche og blev brugt til salgs strategi og planlægning, august og september begynder der at ske en del - i september var omsætningen over 100.000 hvilket i min målestok er et godt tegn, tænkt på antallet af arrangementer. Men jeg fornemmer at være godt på vej....Samtidig er investor så begyndt at tale om lukning af virksomheden da han ikke synes det går hurtigt nok - og vores kommunikation er endt der hvor jeg ikke får besvaret min spørgsmål og han udstikker direktiver og går bag min ryg til mine leverandører osv. Der er naturligvis en del personligt ind over her som ikke synes gavnligt på længere sigt, samt at jeg fornemmer at han bruger sin magt – via den økonomiske fordeling – negativt. Nu lider jeg hverken af paranoia el. lign – men han kan tåle at miste de 100, det kan jeg ikke. Jeg arbejder ved siden af for at kunne forsørge min familie.

Findes der et godt råd til at komme ud af dette investeringsforhold, og finde et nyt, da jeg fornemmer at det går den forkerte vej – også familiært!

Konceptet og ideen holder hele vejen og der er fin respons fra kunder og leverandører.

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:58

Forhåbentlig har I sørget for at udarbejde en anpartshaveroverenskomst, således I rent juridisk kan komme af denne problemstilling efter nærmere aftalte vilkår.
Hvis din broder (investor) er interesseret i at komme ud af selskabet, så er eneste mulighed umiddelbart at købe ham ud. Det kan enten ske af dig selv privat, hvorefter du evt. kan videresælge til en tredje part, eller ved at investor selv videresælger til tredjemand.
Lånet som investor har stillet, ønskes formentlig også indfriet, hvorfor du bliver nødt til at få nye investorer ind med den fornødne kapital.

Min umiddelbare opfattelse er, at hvis investor er en dreven forretningsmand, har han umiddelbart også rutine til at vurdere, om der er tale om en solid og fornuftig investering på sigt. Umiddelbart ville jeg synes at i på baggrund af august-september skal vælge at se tiden en smule an. Hvis investor fortsat ikke mener investeringen udvikler sig hensigtsmæssigt, så må I tage tingene op til revurdering.

Held og lykke!

Mvh. Karsten

Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:04

Karsten - tak for dit svar

Mange hilsner

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)