Nej ikke rigtigt. Det er to selvstændige enheder og du vil vanskeligt kunne sandsynliggøre at dit personligt ejede aps har arbejdet for dit selvstændige holding aps. Du vil i princip skulle ha penge ud som udbytte fra holding med udbytteskat - for at kunne få dem videre til dit andet aps
Du kan naturligvis låne penge over mellem to selvstændige selskaber, og det tror jeg ikke der er spor i vejen for, det skal bare ske mindst til fuld normal markedsrente, som uden sikkerhed formentlig ligger over 10% for ren anfordring vil jeg mene
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du kan naturligvis låne penge over mellem to selvstændige selskaber, og det tror jeg ikke der er spor i vejen for, det skal bare ske mindst til fuld normal markedsrente, som uden sikkerhed formentlig ligger over 10% for ren anfordring vil jeg mene
vh John H
Jeg tænkte nok det ikke er så nemt. Mht. til lån så har jeg et andet selskab som har en kassekredit, uden sikkerhed, til omkring 7%, det skal dog siges at det selskab har en hel anden solid økonomi, så det kan jeg vel næppe bruge som udgangspunkt?
jeg tør ikke gætte om 7 eller 10 eller 12 - jeg synes bare du skal kunne argumentere for det ex via dit andet selskab med kassekredit til omkring 7% men måske kan du også høre banken, hvad ville en kassekredit ca koste i det selskab der skal låne og få dem til at gi en indikation - du behøver jo ikke engang skjule, at det er for at vide hvad du ca skal tage som markedsrente mellem dine to individuelle selskaber
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Om det er 7, 10 eller 12 er i princippet underordnet. I det spænd vil SKAT være ligeglade. I princippet kunne man lade være med at fastsætte en rente og så vil SKAT i princippet basere sig på diskontoen plus 4 procent. Så længe man holder sig over dette og ikke overdriver rentesatsen vil ingen interessere sig for dette.
I stedet for at rode med løbende renteberegning kan man evt aftale en højere indfrielseskurs. Lånet gives til kurs 100 og indfries eksempelvis til kurs 107.....
I stedet for at rode med løbende renteberegning kan man evt aftale en højere indfrielseskurs. Lånet gives til kurs 100 og indfries eksempelvis til kurs 107....
nemt - men vel kun hvis det er aftalt til - ex her 1 års løbetid - ikke hvis det ikke har fast indfrielse men er anfordring vel?
I stedet for at rode med løbende renteberegning kan man evt aftale en højere indfrielseskurs. Lånet gives til kurs 100 og indfries eksempelvis til kurs 107.....
Tak for dit svar.
I det diskontoen er 0% så vil det vel være ok, bare renten er over 4%?
Hvis man skal gøre det med indfrielseskursen så skal man vel sætte kursen så det bliver på linje med mindst 4% p.a.?