Hej.
Jeg var i efteråret på udveksling i USA, og brugte 7000 kr. på at leje en bil i knap 3 uger (17 dage) til en lille rejse i og omkring Californien. Jeg skulle bagefter til Alabama, så valgte at vente med at købe en bil. Som så endte med at jeg slet ikke købte én, selvom jeg nok havde fået meget mere ud af opholdet, såfremt jeg havde.
Jeg kender en del der har taget på roadtrips i USA og endnu flere der tager på udlandsophold, især i Californien (San Diego, LA, San Fran.), så markedet vil være der.
Jeg undersøgte en del omkring bilkøb, og de fleste råder til enten at leje, eller lade være med at købe, fordi købsprocessen er lang, og salgsprocessen det samme, og samtidig risikabel. At leje en bil, når man er under 25 er, som ovenstående bekræfter, rigtig dyrt, også selvom det er i længere perioder.
Den lange intro, leder frem til følgende: Hvad skal man være opmærksom på og er det overhovedet muligt?
Der er selvfølgelig forsikringsspørgsmålet, men da det er over længere perioder, vil de studerende selv stå for forskringen (med hjælp selvfølgelig) Men de skal stå som ejer af bilen, præcis som når de selv går ud og køber en. Vil det være muligt ifht. at de ikke reelt ejer bilen, men måske kun 'lejer' den, eller betaler et stort depositum?
Derudover er der selvfølgelig også en vis startkapital som skal opbygges, men det burde også være muligt.