Hej Jeg har et problem, da jeg har en kunde der vil retunere nogle T-shirts som jeg har solgt ham med tryk på. Jeg har tilbudt ham et afslag i prisen, men han snakker om at sende varene tilbage, sagen er som følger: Af forskellige årsager blev trykket lavet i en anden farve end kundens normale logo, dette informerede jeg han om og kontroversen er nu om han har fået leveret det han bestilte, han mener ikke at have godkendt en så stor ændring i farve. Så mit spørgsmål er: Hvad skal der til for at han kan hæve handlen, det er jo en individuel tilpasset vare? (kunden er en forening og ikke en virksomhed) Jeg hører både gerne juridiske og praktiske svar,, da det ville været trist både at miste penge og stå med en masse trykte T-shirts der ikke kan bruges til noget.. kunden påstår at hans advokat har rådet ham til at retunere,, (jeg er ikke helt sikker på det er rigtigt)
|
Hvad er der helt konkret aftalt?
Har du dokumentation for at kunden har accepteret ændringen i farve?
Vil det koste dig en formue at tage varene retur - set i forhold til at få en sur kunde ud af det?