Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af udbytte fra engelsk driftsselskab til dansk holdingselskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at etablere et driftsselskab i England og har et par skattespørgsmål.

Jeg har et eksisterende dansk holdingselskab som ville skulle eje ~50% af det engelske driftsselskab.

Mit spørgsmål er om der kan udloddes skattefrit udbytte fra det engelske driftsselskab op til det danske holdingselskab, ligesom det er tilfældet, såfremt driftsselskabet var beliggende i DK. Dvs efter betalt firmaskat af overskuddet i england, kan der så udloddes skattefrit udbytte til mit danske holdingselskab.

Hvad er beskatningen iøvrigt af overskud på driften i UK? Har du evt øvrig viden eller erfaringer ifbm engelsk firma hører jeg meget gerne herom.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jf. Selskabsskattelovens § 13 skal du ikke medregne udloddet fra det engelske datterselskab. I 2007 + 2008 skal holdingselskabets ejerandel udgøre 15% - fra 2009 skal den udgøre 10% før det udloddede udbytte kan anses som skattefrit for holdingselskabet (udbyttemodtager).
Det fungere nøjagtigt som var det et dansk selskab.

Du skal dog være opmærksom på om hvem der i dobbeltbeskatningsaftalen mellem UK og DK har beskatningsretten til udbyttet. Det er således muligt, at England har ret til at tilbageholde skat ifm. udlodningen. I de fleste tilfælde vil den indeholdte udbytteskat dog kunne søges tilbage fra de udenlandske myndigheder.

Selskabsskatten i UK er opdelt i intervaller (ud fra det jeg har kunnet fremfinde):
første 10.000 £ - 0%
næste 40.000 £ - 23,75%
næste 250.000 £ - 19%
næste 1.200.000 £ - 32,75%
alt over 1.500.000 £ - 30%

Håber det var en hjælp!

Mvh. Karsten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)