Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulig svindel?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 12
Indlæg ialt: 66
Fra  MM-Shops Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ved ikke om det er rigtige kategori, men prøver.

Jeg driver en webshops, og har nu fået en ordre fra Sverige.

Dette er jo dejligt nok, men kan se på min betalingsside, at kunden har prøvet med 12 korte hvor der var "gevinst" ved nr 11

Dette burde vel vække ens alarm klokker, kan se ordre er betalt i USA, og skal sendes til Sverige. Men dette kan jo bare være noget med IP adressen.

Selve svindel kontrollen på min betalingsside siger der er 0,0002 % chance for svindel.?

Hvad vil i gøre, sende varen og trække penge. Ellers annullere den?

Kan en Webshops straffen hvis dette er svindel og vi trækker pengene?

Vh¨

Michahel 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:04

Hej Michael

Det er meget svært at forestille sig, at man sidder med 12 kort, hvoraf de 11 desværre ikke virker. Især i forbindelse med at ordren er betalt i USA. Jeg ville ikke sende denne ordre, da det helt klart tyder på svindel. 

Hvilke betalingsformer har du på din side, og hvilke former for sikkerhed? Her tænker jeg på om du har Klarna betaling (da det jo er i sverige), og om du har 3dsecure på dine kortbetalinger. 

Min erfaring er desværre, at svindelkontrollen på betalingssiderne lader en del tilbage at ønske. Det er dig som butik der taber pengene (medmindre du eksempelvis har 3dsecure), så du bør ikke lade vurderingen være op til nogle, der ikke har noget i klemme. 

Et praktisk og grelt eksempel er, at jeg selv har siddet ved roret på en af Danmarks største netbutikker, hvor vi havde hundredevis af potentielle svindelsager. Vi kunne i vores betalingsløsning angive, at et givet kort skulle spærres, og ikke kunne bruges længere. Problemet var blot, at det KUN gjaldt vores butik. Deet vil altså sige, at selvom vi markerede, at et kort var brugt ifbm svindel, så ville svindleren uden problemer kunne handle videre i en anden butik. 

Som netbutik vil du ende med tabet, i tilfælde af svindel. Den reelle kortejer kan trække betalingen tilbage, og det kan koste dig et gebyr som tak for ulejligheden. Sker det for tit kan kortfirmaerne tage din mulighed for at tage imod betalinger med deres kort op til overvejelse. Der ønsker du IKKE at ende!

http://thefunck.blogspot.dk/

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:25

Lars Funck:
Det er meget svært at forestille sig, at man sidder med 12 kort, hvoraf de 11 desværre ikke virker. Især i forbindelse med at ordren er betalt i USA. Jeg ville ikke sende denne ordre, da det helt klart tyder på svindel. 

Systemet har registreret 12 betalingsforsøg med forskellige kortnumre. Det er ikke det samme som der er forsøgt med 12 forskellige betalingskort. Når en kunde i forbindelse med betaling taster sig kortnummer forkert og efterfølgende retter det, så vil det også fremgå som der er forsøgt betalt med 2 forskellige betalingskort :-).

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:27

Hvad med at løfte knoglen, og ringe til kunden? - Det kan udmærket være reelt, der er virkelig folk der kan fjumre i den med indtastning af kortoplysninger.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)