Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms brugte biler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen på amino der er skrappe i problemattiken omkring af moms af brugte varer.

1.  Firmaet opkøber skadede biler, hvor der sælges diverse brugbarer dele. Der beregnes 25% moms af salgsprisen (man kan ikke følge delene fra køb til salg)

2.  Der genopbygges biler. Har udførlig skadesrapport hvoraf der fremgår hvilke dele de skal bruges, samt prisen for nye dele.

3.  Ved genobygning af en bil, har man een stående, hvor man kan bruge mang af reservedele (her regnes ikke med nypris) f.eks. til en værde af kr. 10.000.

4.  Kan momsen beregnes således:

    Salgspris                                               80000,00

    Købspris skadede bil                           30000,00

    Forbrug af reservedel                           10000,00

                                                                    40000,00

   Moms heraf                                               8000,00

Hilsen

Bogholderen

 

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bogholder,

Den model du skitsere tro jeg ikke skatte-far syntes om.

Et er sikkert, du skal svarer moms af salgsprisen ¨på de. 80.000,- kroner., svarende til 20.000,-

Den skadet bil du køber, har du købt, enten 1) privat eller 2) af en virksomhed (forsikringsselskab eller forhandler). 

Ved virksomhed har du betalt moms (som fremgår af regningen) og den skal du have retur.  

Privat person er jeg i tvivl. Men jeg vil med god grund tro af du kan få momsen retur også.

Claus 

 

 

 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Tilmeldt 22. Oct 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus.

Tak for dit svar

Der er specielle regler omkring handel med brugte biler. Momsen bliver beregnet i forskel af købspris/salgspris. Hvis min model ikke kan bruges skal der afregnes kr. 10000,00 i moms istedet for de 8000,00

Når der købes skadede forsikringsbiler kan der ikke trækkes moms ved køb.

Jeg har en formodning om at når man kan sige at de dele fra en bestemt bil er f.eks motoren kan indsættes i den skadede bil så kan den holdes uden for momsberegning, fordi man netop ikke har trukket momsen da man købte den skadede bil.

Hilsen

Bogholderen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)