Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. start af eget tøjmærke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer erfarne iværksættere;)

Jeg er rimelig ny på denne side, men jeg kan se på diverse indlæg at I er ret så gode til at svare alle sammen. Jeg har gået lidt og tænk på om nogen af jer herinde har jeres eget mærke inden for tekstil brancen eller har erfaring med dette? Som jeg læste og godt ved kan det næsten ikke betale sig at lave og sælge sit tøj billigt her i dk- men hvad er det vigtigste når man starter op, udover kapital, brand, en skrædder/syerske der kan lave prøverne på produkterne?

 

På forhånd tak

Fra Skovlunde
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MrG og velkommen til,

Jeg er ikke indenfor tøj branchen, så kan ikke svare på netop de spørgsmål. Men her er et par ting jeg har haft brug for i mit firmas opstartsfase (har været i gang i 2½ år):

- En god og gennemarbejdet forretningsplan

- Hjælp til at opsætte et overskueligt regnskab i Excel (jeg er momsregistreret så det skulle der tages højde for) og lave en god skabelon til fakturaer

- En konto specielt til firmaet med dankort og netbank

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om. Håber det kan bruges :)

Orv ja, bare for at lave lidt skamløs reklame, så får du da selvfølgelig også brug for en fotograf til at fotografere dine kollektioner, når du kommer så langt! Jeg giver naturligvis 10% Amino-rabat.
Du kan se et udvalg af mine billeder på www.friskfoto.dk :)

Held og lykke med det hele.

- Birgitte, FriskFoto

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det - ubestridte - vigtigste punkt bliver dit brand og image!

Det økonomiske aspekt kan banken hjælpe dig lidt med, samt gode retningslinier. Der er det nok banken, som kan være mest behjælpelig. Især fordi erhvervsrådgivere jo har siddet i jobbet i mange år, og haft med mange forskellige virksomheder at gøre.

MEN du kan jo faktisk prøve at sammenligne fx., sorte t-shirts eller trøjer fra forskellige mærker.

Undervejs i en analyse fandt vi 1 stk Filati trøje til 199kr i Føtex og med tøjets specifikationer kiggede vi på andre og mere etablerede mærker, for at tjekke om "indholdet" i tøjet var det samme. Og det var det! 100% bomuld.

Prisen hoppede fra 199kr til 1099kr !!

IMAGE IS EVERYTHING!!!

Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey NL,

Det er en vigtig pointe du har der (de fleste er vel nok idag klar over at de i sidste ende betaler for mærket og ikke kvaliteten af- i hvert fald når det gælder almindelige t-shirts) men hvis jeg nu spørger jer hvad der kunne få jer til at vælge en dyr t -shirt frem for den billige?

1. Mærket

2. Designet

3. PR

4. Formål (div. velgørenheds)

5. Farver

6. Pasformen

 mm.

Mvh MrG

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)