Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fladskærm uden moms?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte mit eget lille webbureau op, som momsregistreret enmandsvirksomhed. Jeg vil tilbyde hjælp til at udvikle hjemmesider for folk, systemudvikling af mindre applikationer og almindelig pc-support. Jeg vil arbejde hjemmefra.

Jeg tænkte på om jeg kan købe et fladskærms-tv til min virksomhed, uden at betale moms? Måske er det lidt for smart, da tv'et jo da også vil blive brugt privat i og med det står på min hjemadresse. TV'et vil koste under 10.000 kr.

Jeg fik idéen fra en af mine venner som er speciallæge på et hospital. Han kan udstede lægeattester mm. hjemmefra uden at have en egentlig praksis. Han købte nyt pc-udstyr og en fladskærm til hele familien uden moms. Han angav vist nok bare det var til brug for hans lægevirksomhed. Han er pt ude og rejse en måned, så jeg kan ikke lige spørge ham præcist hvordan han gjorde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37

Jeg følger lige med i denne tråd, da vi skal have et fjernsyn netop i kontoret... 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:47

Om det er et fladskærms-tv, en stol, kaffemaskine, køleskab, eller hvad end det måtte være, skal du altid gå ud fra grundregelen om at alt hvad du bruger i firmaet, kan du trække over firmaet..

Når du har din virksomhed derhjemme, vil jeg ikke mene du kan trække dit  TV  fra, medmindre du benytter det udelukkende til firmaet.

Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:05

Selvfølgelig vil jeg da kun bruge tv'et i firmaøjemed Big Smile

Men spøg til side, er det vel svært at bevise overfor Told & Skat, hvis de stiller sig på bagbenene.

Jeg fandt et andet indlæg, hvor en fyr spurgte om han kunne trække sin bærbare fra i skat: http://www.amino.dk/forums/p/1240/14399.aspx

Der sagde de man godt kunne gøre det, og kostede den under 10.000 kr. så den kunne afskrives i indeværende år. Desuden kræves det at man har andet udstyr til privat anvendelse. Ellers skal man ind og skønne hvor stor en del af det indkøbte, der anvendes erhvervsmæssigt/privat.

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:26

Det kommer lidt an på hvor stor din virksomhed er. Hvis det er en større virksomhed vil SKAT ikke bemærke købet, medmindre du bliver udvalgt til kontrol (det bliver meget få).

SKAT vil som udgangspunkt ikke tillade fradrag for noget der står i det private hjem. Det skal bevises at det står i et særskilt rum (kontor) på privatadressen.

Har aldrig hørt SKAT har været ude for at kigge, dog har de flere gange bare nægtet fradrag.

Hvis det engang kommer så langt tror jeg SKAT vil få ret i at et tv i et privat hjem ikke kan fradrages

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 13:42

Altså med sådan en case her, så er det jo sådan at man altid kan prøve.. går den så går den, går den ikke, er det træls !.

Bare vær sikker på at du har dit bevis iorden.
Altså - det er i et særskilt rum, du har et andet til privat, du skal kunne forklare HVAD du bruger dette TV til..

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:31

Brian Fraende - InMoto Reklame:

Altså med sådan en case her, så er det jo sådan at man altid kan prøve.. går den så går den, går den ikke, er det træls !.

Det synspunkt kan man godt anlægge, hvis man ville købe skærmen uanset hvad. Er købet derimod afhængig af fradragsretten er det noget andet, og i den situation ville jeg nok lade være med at købe. Fordi Skat angiveligt ikke vil anerkende fradrag hvis de laver en kontrol. Det samme med "lægen". 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)