Min kollega og jeg har i et halvt års tid udarbejdet en fuldt funktionel boligportal og har et road map med flere idéer, mv. Men vi har ikke haft energien til selv for alvor at søsætte projektet og nu samler det desværre bare støv.
Vi har derfor et ønske om at sælge den til en person, eller helst et firma/team, har har modet og know-how'en til at køre projektet videre. Men vi ved ganske enkelt ikke hvor man starter med sådan et frasalg, og det er her jeg håber Amino kan hjælpe os.
1) Vi vil ideelt set gerne sælge portalen for XXX kr "her og nu" og selv beholde nogle procenter (f.eks. 5 eller 10 procent til os hver, hvis nu det skulle gå hen og blive en succes hos sin nye ejer). Er det fair og velset? Snyder vi os selv eller andre? Vi ønsker ikke nødvendigvis nogen bestemmende indflydelse - blot del af et eventuelt overskud.
2) Hvor finder man typisk købere til denne slags projekter? Det ville være ideelt at få flere bud om købet. Jeg er klar over man skal ud og gøre noget opsøgende og at der er mange steder at gå hen. Men er der nogle bud og idéer?
3) Er det muligt at dele overskud af salget med en person man "hyrer" til at sælge projektet? F.eks. som en ejendomsmægler. Og hvor finder man i så fald sådan en person?
På forhånd mange tak! Håber på nogle brugbare svar :-) Vh Mark