Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min sælger gik ...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg var så glad i går.
Jeg havde haft en herlig ung fyr til ansættelsessamtale i et sælgerjob.
Han var alletiders, men havde ikke nogen salgserfaring.
Derfor ville jeg gerne lige prøve ham af, før jeg lavede en ordentlig ordning med grundløn osv.
Vi fik aftalt en ordning med ren (rigtig god) provision i et projektorienteret salg med klare mål.
Hvis han kunne nå målene, var der et fast job i sigte.

Nu har jeg så været i marken hele dagen, og kommer så hjem til en aftenmail, hvor han trækker sig.

Hvor er det bare ærgerligt. Jeg havde sådan glædet mig til at tjene penge sammen med ham.

Nu får han lige en mail, hvor jeg beder om en forklaring - måske skal der bare ændres lidt i kontrakten, eller måske er fødderne så kolde, at de fryser fast til gulvet.

mhv Hans

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:15

Op på hesten igen, Hans... Brinten er jo kommet til Thy, så arbejdskraften skal også nok komme ;-) !

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:47

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:
Nu får han lige en mail, hvor jeg beder om en forklaring - måske skal der bare ændres lidt i kontrakten, eller måske er fødderne så kolde, at de fryser fast til gulvet.

Der kan være mange årsager, til at han trækker sig, men det ved du sikkert godt. Men en af de årsager som ikke altid kommer op til overfladen, er; efter min mening; at hans kone, kærste eller anden tæt på har talt dårligt om jobbet, eller kontrakten. Måske ville han virkelig gerne prøve sig selv af din denne type job, men "omgivelserne" kan ha' fået ham til at trække sig.

Bare en tanke!

Søren 

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:11

Øv, Hans. Som Brian siger så op på hesten igen.

Problemet med sælgere på ren provision kan være, at de bliver pistolsælgere der bare skal have solgt for enhver pris, uanset hvad kunden har behov for. Endvidere virker det for nogle sælgere som en ekstra gulerod, at de får en grundløn og resten så er på provision.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:05

Selvom Danmark er et rigt land, er det altså også et land hvor ikke ret mange mennesker har en opsparing som gør at de kan tage en chance og springe fast månedsløn over i 2-3 måneder. Ufatteligt mange skal død og pine have indtægt hver måned for at det hele ikke brager sammen om hovedet på dem pga hus, lån osv.

I øvrigt: Hvis jeg var dig, ville jeg ikke ansætte en sælger uden salgserfaring. Det er en stor chance at tage og som mindre virksomhed (endnu!) så er det bedre at spille på det sikre og at lade de andre om at lave uddannelsesprogrammer osv. Betal hellere lidt mere og få en stjerne, som kan dokumentere at han eller hun har leveret profit til de virksomheder han eller hun har solgt for, som kan levere gode referencer, som du kan bekræfte telefonisk osv. Hvis du får sådan en, har du ikke bare købt dig salg - Du har også købt dig en strategisk sparringspartner med en sund privatøkonomi, som vil turde fortælle dig sandheden og at sige dig ret imod, når han eller hun er uenig.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:21

Hej Hans..

Det var da ærgeligt.. Men jeg vil  nok også mene du skal finde dig en sælger med erfaring.

Det kan godt være han koster 5-6.000kr mere om måneden, men sælger han for 10-12.000 mere end den uerfarene, så er det jo længe tjent ind ;).

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:45

Jeg ville også gå efter een med dokumenteret erfaring. Har desværre prøvet en sælger, hvor det endte med jeg skulle lave en stor del af tingene selv alligevel. Du kan jo eventuelt opsætte et budget for sælgeren, for hvad vedkommende skal kunne sælge - her kan du også få et fingerpeg om hvor god en sælger vedkommende er.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:36

Tak for jeres svar.

Jeg ville også helst selv have en sælger med erfaring, idet man kunne være bange for, at han ellers skader mere, end han gavner.
Men netop den her fyr var bare alletiders.

Hans problem var lidt komplekst, men handlede grundlæggende om provisionsordningen. Det kunne dog ikke løses ved at servere en anden lønpakke.

Jeg gav ham et geografisk og kundetypemæssigt område, som jeg gerne vil udvide mine aktiviteter til, men som ikke er livsnødvendigt for mig. Hvis han kunne bevise sit værd på denne "legeplads", kunne han komme til at sælge kerneydelser i hjerteområderne senere. Hvis jeg skulle have en sælger, som skulle starte dér, hvor jeg er økonomisk afhængig, ville jeg klart gå efter erfaring.
Problemet er at råbe disse sælgere op... Hvor er de, og hvordan får man dem til at lytte?

mvh Hans

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 17:00

Hej Hans

Der er virkelig stor rift om de gode sælgere.

Når jeg læser din annonce ser jeg stort set kun hvad du ønsker / kræver af ansøgeren.

Skal man indfange en sælger i dag, skal der fedtes lidt mere for dem.

Og skal de køre på ren provision, skal man også som arbejdsgiver sluge den store kamel det er,

at være parat til at lade dem styre tiden helt selv, da dem der kan deres kram også kender deres værdi.

Bare mine 5 cent

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:15

Hans:

Og skal de køre på ren provision, skal man også som arbejdsgiver sluge den store kamel det er,

at være parat til at lade dem styre tiden helt selv, da dem der kan deres kram også kender deres værdi.

En erfaren sælger vil ikke skulle starte på provision - han vil få en fin lønpakke, hvor man kan leve af grundlønnen og have det sjovt for provisionen. 

En erfaren sælger vil hos mig få stor frihed til at planlægge arbejdet - det er faktisk meningen, at han skal være bedre til det, end jeg selv er.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)