Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit overskud er vel efter, at en positiv moms er betalt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder pludselig og har gjort mig selv helt rundtosset. Når jeg skal indberette overskud i min enkeltmandsvirksomhed, så er det vel mit reelle overskud minus momsen, som jeg jo allerede har betalt ved momsindberetninger i løbet af året, ikke også?

Altså, hvis jeg eksempelvis har haft udgifter inkl. moms for 1000,- og indtægter inkl. moms for 5000,-, så er det vel ikke 4000, jeg skal indberette som mit overskud, men derimod 4000 - 4000/5 = 3.200? 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 13:40

Hej Hansen.

Momsen holdes helt ude af det med overskud.  Momsen kan indgå som et nominelt beløb der figurerer som + på din bankkonto (aktiv) og minus i dit regnskab (passiv) som skyldig moms.

Hvs du har solgt for kr. 5000 kr. inkl. moms er dette = 4000,- kr. omsætning.  Udgifter er 1000 kr. inkl. moms = 800 kr.  4000-800 = 3200 kr. "overskud" .

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47

Moms, hverken købs eller salgsmoms har noget med din skat at gøre

Det er noget du opkræver og betaler og opbevarer for skat bare og slet ikke med i dit resultat

I dit regnskab kommer moms slet ikke med i over eller underskud, det kommer i status der ikke påvirker resultatet

Din skat vil være ca 44% samlet af sidst tjente krone efter fradrag er brugt og inden topskat og som sagt, af dit overskud og intet med moms

Læs gerne noget let om skat og moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html  

Det er holdt i let form

god vind med det John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)