Hej Er der ikke nogen af jer derude, der har erfaring med og viden om brandmyndigheder og diverse krav til lokaler, når man skal drive virksomhed? Det er en jungle at hitte ud af de mange forskellige paragraffer og krav - og endnu sværere at finde ud af hvor nemt det vil være at få dispensation. Det jeg gerne vil vide noget om, er når man skal bruge lokaler i stil med en bowlinghal eller et teater - altså et 'indelukket' sted med oplevelser, og skiftende sessions med besøgende kunder hver 2.time. Mere konkret er mine spørgsmål: Hvis et lejemål er registreret som 'kælder' eller 'lager', begrænser det så brugsmulighederne? og hvordan? Hvor strikse er brandmyndigheder, ifht. til at have flere udgange - kan det blive et problem hvis man kun har én udgang samlet til flere lokaler? Hvad er krav til at have toilet tilgængeligt, hvis man har kunder der kun opholder sig i 2 timer ad gangen? Er der andre ting man bør være opmærksom på, ved denne type lokaler? Hvor svært er det generelt at få dispensation fra diverse myndigheder - og hvor lang tid skal man forvente at sådan en procedure tager (med andre ord, lukker de ned i løbet af nul komma fem hvis de er utilfredse?) Jeg håber virkelig der sidder nogle flinke amino'er derude, der kan dele lidt erfaring. Hilsen Maja |
Krav til lokaler og dispensation?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)