Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inspiration til webdesign, part 2

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 17:48

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 18:29

Mange tak for links ...

MEN: hvorfor er det, at sites der får andre til at dåne af begejstring efterlader mig med ticks og stress?

Det må være muligt at lave sider, der er både grafisk veludførte, og hvor jeg kan få udført den opgave jeg kom ind på siden for at løse uden at:

- skulle se en to minutter lang flash animation (efterfulgt at løbende 10-sekunders sekvenser)

- skulle bruge søkort og sekstant for at navigere på siden

men det er nok bare mig... :-)

Thomas@dont.make.me.think.dk

E-købmand af guds nåde

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 18:41

*haha* Ja, det kan der være noget om.... Nogle af dem er virkelig underlige...

Her er så den fedeste flash side jeg kender til:

http://www.2advanced.com/

De er jo lidt for ondt dygtige.... mener heller ikke de laver website for firmaer med under 100 mand, det siger alligevel en del :D

Og Audi's promotion site...

http://microsites.audi.com/audir8/html/

Så er der også ro i lejren.... især når man kan se optagelser fra selve produktionen af sitet ;)

Fra Århus
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 15:25

Hej Divergens

Jeg er fuldstædig enig med dig i at de flash sites som jeg fornemmer at vi ser flere og flere af for tiden, er mere eller mindre totalt blottet for brugervenlighed. Der er ingen tvivl om at de fleste ser godt ud, men brugervenlighed er jo meget mere end æstistik, det er også om sitet er brugervenligt og ikke mindst om indholdet er brugbart.

Min erfaring er dog, desværre, at de personer i en virksomhed, der skal træffe en beslutning om design lider af BSOS (Bright and shiny object syndrom). Det er næsten en daglig kamp, med de folk der lider af syndromet, og overbevise dem om at design er mere end blot æstestik.

René Lund Espensen, AROS IT partner
Aros IT er et konsulent- og softwareudviklingshus.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 16:05

Tjaah tjooh.. men man skal jo huske på - at det alt sammen handler om hvad man vil have ud af det.

Tag nu fx:
http://www.tokyoplastic.com/menu.html

De ville gerne have et site, som var spændende for brugeren at undersøge....
Og de har vidst et af de højeste gennemsnit indenfor besøgslængder, fordi folk blev ved med at ville rundt på deres side og se hvad de nu kunne trykke på.

Fede lydeffekter og sjove animationer... altså... det virker jo, hvis man ved hvad man sigter efter :)

Fra Århus
Tilmeldt 1. Oct 07
Skrevet kl. 17:08

Hej Emil

Nu er det overhovedet ikke fordi at jeg er modstander af flash, eller andre teknologier så som silverlight - tværtimod, har de helt bestemt en eksistens berettigelse i forhold til at gøre et site mere levende og understøttende i forhold til indholdet.Jeg er enig med dig i at man nok er nødt til at dele denne diskussion op i hvad hensigten er og hvem målgruppen er.

Der hvor jeg syntes kæden hopper af, er hvor man ønsker at hele virksomhedspræsentationssitet bliver lavet med flash, hvor mit formål som bruger er at få noget at vide om virksomheden i dybden og evt. at linke en side videre til en anden. 

Nu nævner du det med besøgslængde. Det fortæller jo ikke noget om hvorvidt brugeren fandt det han søgte, eller om han kom tilbage, eller hvor lang tid han ventede - men han blev sikkert underholdt :-)

Keep in touch

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 17:57

Hej igen :)

Du har helt sikkert ret - det er når virksomheder kommer til at tænke Flash som rygradden af deres site, at det oftest går galt. 
Når der er tale om så stort et værktøj, skal man være endnu mere præcis når man bruger det.

Personligt venter jeg rigtig meget på at 3D går hen og bliver en "større" del af websites. Nu hvor PDF-filer kommer til at have mulighed for at håndtere roterende objekter, og der bliver mere af det her, med at bevæge sig rundt med fx turntools etc. Det skal helt sikkert nok også blive misbrugt af firmaer, som tænker at de heller må være med på moden, koste hvad det vil.... ja, om brugervenligheden så skal sættes over styr ;)

Fra Århus
Tilmeldt 1. Oct 07
Skrevet kl. 19:35

Hej Emil

Ja, det er spændende hvad fremtiden bringer. Udfordringen for firmaerne og de firmaer som får de nye web opgaver, bliver at finde balancen i de forskellige teknologier, samt nye berøringspunkter (eks. mobil, chat, webmeeting mm.) og de kanaler som hele tiden opstår (eks. blogs, wiki, media mm). En balance der skal sikre at oplevelsen stadig er brugervenlig.

Jeg er spændt på hvad 3D vil blive brugt til. Det åbenlyse er produktvisning, men om der er andre områder må tiden jo vise. Der kommer helt sikkert flere 3D verdener ala second life, men om virksomhedernes websites adoptere denne tankegang, bliver nok ikke på den korte bane. Men "the real world" bliver mere og mere visuel og oplevelsespræget så det skal nok komme.

Tilmeldt 15. Sep 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:55

og der kommer lige et mere her, hvor du også kan købe det design du falder for meget billigt. www.manhatten.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)