Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplysninger på faktura ved handel i udland, kan jeg lave en bon istedet?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et website hvor jeg sælger virtuelle ting til spil, og jeg kan se at jeg har et stort frafald når brugeren skal indtaste deres personlige oplysninger. Jeg har mit flow fra et gammelt site jeg havde lavet hvor jeg beder om alt fra adresse til telefonnummer - og jeg overvejer hvad jeg kan gøre for at lette processen og sørge for ikke at skræmme folk.

Jeg har endnu ikke haft et eneste problem med kreditkort der ikke kunne cleares og den slags - og vi snakker om virtuelle produkter som egentlig ikke har nogen reel værdi eller jeg vil lide et egentlig tab på. Derfor kan jeg ikke lade være med at tænke at jeg godt kunne tænke mig at begrænse mine oplysninger på fakturaen til blot at være 'land', for den oplysning har jeg ifbm. at brugeren opretter  sig. 

På den måde kan jeg lave et meget hurtigere checkout og ikke skræmme folk væk med alle de ekstra detaljer jeg pt. beder om. Skulle jeg så blive snydt 5% af gangene, så tror jeg på at det stadig vil være en bedre forretning ifht. det frafald jeg oplever nu.

Ideen er helt sikkert fin, men hvad siger reglerne? Når jeg kigger på SKAT's hjemmeside lader det til at det kan jeg godt glemme, men overser jeg noget?

Egentlig vil jeg jo gerne bare udstede en bon istedet for en desideret faktura...

Nogle forslag?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De normale krav til en faktura er gældende. Hvis du er momsregistreret og sælger til private i EU kan du lige så godt forberede dig på at du fra 1. januar 2015 skal til at lægge moms på fakturaen svarende til momsen i købers land. Derudover skal der ske indberetning af salget til hin tid.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)